Департамент соціального захисту населення у територіальних межах міста забезпечує реалізацію державної політики у сфері соціального захисту внутрішньо переміщених осіб відповідно до умов, які обумовлені вимогами чинного законодавства.
На обліку в департаменті перебуває 6188 осіб, зареєстрованих в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб, у той же час отримувачами щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг є 1266 сімей.
Вже з початку 2017 року проведено п’ять засідань комісії з розгляду заяв громадян з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
У результаті засідань комісії було ухвалено рішення призначити пенсії 28 внутрішньо переміщеним особам та здійснити повернення сум недоотриманих пенсій за минулий період відповідно до законодавства, а також призначити 372 внутрішньо переміщеним особам щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг та інших видів державної соціальної допомоги.
У зв’язку з відсутністю за фактичним місцем проживання, яке вказувалося внутрішньо переміщеними особами в заявах, комісією відмовлено в призначенні 20 громадянам в призначенні різних видів соціальної допомоги.
Звертаємо увагу, що Постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року (№ 964) Урядом внесено зміни до низки постанов щодо обліку та соціального захисту внутрішньо переміщених осіб. Зокрема, до Порядку оформлення та видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року (№ 509)), Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, (постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року (№ 505)), Порядку призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (постанова Кабінету Міністрів України від 8 червня 2016 року (№ 365), постанова Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 року (№ 637) та Правил реєстрації місця проживання, (постанова Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 року (№ 207)).
Так, внесено зміни до Порядку оформлення та видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року ( № 509)), якими передбачено, що у разі зміни місця проживання в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці внутрішньо переміщена особа інформує (зокрема за допомогою телефонного зв’язку) про це уповноважений орган, який вносить інформацію про зміну фактичного місця проживання особи до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, а також за зверненням внутрішньо переміщеної особи — до довідки. Раніше було передбачено вилучення довідки у разі зміни місця проживання.
Крім того, внесено зміни до Постанови КМУ від 5 листопада 2014 року (№ 637) «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам» в частині того, що здійснення виплат можуть проводитись ПАТ «Державним ощадним банком України» за письмовими заявами осіб з інвалідністю I групи та осіб, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, безоплатно з доставкою додому за фактичним місцем проживання/перебування таких осіб з одночасною їх фізичною ідентифікацією для отримання соціальних виплат. Раніше здійснення виплат проводилось також Українським державним підприємством поштового зв’язку «Укрпошта». Постанова набрала чинності 22 грудня 2016 року.
Для зручності громадян прийом документів з питань постановки на облік та призначення щомісячної адресної допомоги проводиться з понеділка по четвер із 8:00 до 18:00, у п’ятницю – з 8:00 до 17:00 за адресою: вул. Харківська, буд. 35, каб. № 132.
Телефон «гарячої лінії» департаменту для консультацій: 60-46-04.