20 червня під час чергового засідання виконавчого комітету директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН прозвітувала про роботу з електронними петиціями у міській раді.
Антоніна Кохан нагадала, що ініціатором роботи з електронними петиціями був саме департамент комунікацій та інформаційної політики.
Було проведено роботу із Фондом Східна Європа, після чого було підписано Меморандум, завдяки якому Суми вступили в Єдину державну систему електронних петицій.
Це значно полегшило роботу, адже це не лише економія часу, але й заощадження значного фінансового ресурсу міської скарбниці, який мав би бути витрачений на розробку такого веб-ресурсу.
На сьогодні система, в якій працює міська рада повністю відповідає всім вимогам чинного законодавства, дозволяє забезпечити високий рівень якості обслуговування сумчан з боку органів місцевого самоврядування щодо подання електронних петицій.
З 20 лютого 2016 року розпочалося функціонування сторінки міста Суми на Єдиній системі місцевих петицій і усі охочі отримали можливість подати електронну петицію до міської ради.
Антоніна Кохан зауважила, що електронна петиція розглядається як колективне звернення, а тому усім структурним підрозділам, які працюють із цими зверненнями варто звернути увагу на сам зміст електронних петицій. Оскільки, це не просто скарга чи констатація факту, а у кожній петиції вже запропонований алгоритм вирішення тієї чи іншої проблеми.
З метою доступу до Єдиної системи місцевих петицій через офіційний сайт міської ради створено та підключено до веб-порталу відповідний віджет, який дозволяє переглядати перелік петицій, що надійшли для збору підписів, які є на розгляді та вже отримали відповідь. Також можна зайти на сайт Єдиної системи місцевих петицій, переглянути їх або ж зареєструвавшись подати до міської ради власне електронне звернення. На модерацію петицій дається від двох до чотирьох днів.
Усього з 20 лютого 2016 року по 13 червня 2017 року міська рада отримала 671 електронне звернення. Принагідно директор департаменту комунікацій та інформаційної політики нагадала, що за підсумками роботи з Єдиною системою місцевих петицій з лютого 2016 по лютий 2017 року Суми потрапили у топ-10 міст України за кількістю поданих петицій. На думку Антоніни Кохан, це говорить про те, що сьогодні громада має активну громадянську позицію, налаштована на спільне вирішення питань розвтку міста.
Стосуються петиції широкого кола питань: благоустрою територій, облаштування світлофорів та «лежачих поліцейських», впорядкування парків та скверів, ремонту доріг та тротуарів, транспортного забезпечення, встановлення дитячих і спортивних майданчиків, роботи громадського комунального транспорту, маршрутних таксі, схеми руху, поводження з безгосподарними тваринами та домашніми улюбленцями, екології, енергозбереження, планування будівництва та реконструкції вуличного освітлення, розвитку велоінфраструктури та інше. Переважна більшість петицій стосується житлово-комунальної сфери, дорожнього господарства, благоустрою, громадського транспорту. Разом з тим є і соціальні проблеми: питання розбудови інфраструктури міста, петиції політичного, загальнодержавного спрямування.
Найбільш резонансними були петиції, які набрали понад 500 підписів при нормі 250, про скасування конкурсу з розробки логотипу міста та рішення міської ради про закупівлю низкьополих автобусів.
Станом на 15 червня поточного року збір підписів тривав по 23 петиціям. На розгляд було взято п’ять петицій, які підтримали більше 250 користувачів Єдиної системи місцевих петицій.
По 102 електронним зверненням були отримані відповіді. За деякими із них ухвалювалися рішення міської ради та розпорядження міського голови, за деякими створювалися робочі групи, частина порушених питань вже вирішена без ухвалення рішення, надавалися роз’яснення авторам щодо неможливості реалізації їхніх пропозицій.