Протягом майже чотирьох місяців адміністративною послугою щодо видачі біометричних документів через ЦНАП скористались понад дві тисячі сумчан.
Про це, доповідаючи під час апаратної наради 20 листопада про ситуацію з видачею біометричних паспортів в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми», повідомила його начальник Алла СТРИЖОВА.
За словами посадовиці, 1 жовтня 2016 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України». Відповідні зміни у чинному законодавстві розширили повноваження органів місцевого самоврядування.
З початку серпня поточного року відділ з питань оформлення паспортних документів запрацював у тестовому режимі, 31 серпня відбулося його офіційне відкриття.
Станом на 1 листопада прийнято документи на оформлення паспорта громадянина України для виїзду закордон від 1661 особи та паспорта громадянина України від 743 осіб. За вказаний період до міського бюджету надійшло понад 3 млн гривень.
В управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» можна подати документи на отримання паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм.
Адміністративна послуга платна (крім отримання паспорта громадянина України вперше) сплачується адміністративний збір, кошти частково надходять до міського бюджету (70% від адміністративної послуги).
Порядок обчислення адміністративного збору визначено законом, як сума вартості бланка, вартості персоналізації та вартості адміністративної послуги.
На сьогоднішній день при оформленні паспорта громадянина України для виїзду за кордон у звичайному режимі громадяни оплачують вартість адміністративної послуги (253 грн.) та вартість бланку (304 грн. 32 коп.). Це при оформленні документа протягом 20 робочих днів. У випадку оформлення документа протягом сім робочих днів, сума вартості адміністративної послуги подвоюється (і складає відповідно 506 грн.).
Таким чином вартість оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон становить 557,32 грн. (оформлення протягом 20 робочих днів) або 810,32 грн. (оформлення протягом сім робочих днів).
При оформленні паспорта громадянина України у звичайному режимі сплачується вартість адміністративної послуги (87 грн.) та вартість бланку (192 грн.) терміном 20 робочих днів, при оформленні за 10 робочих днів сума вартості адміністративної послуги подвоюється (і складає відповідно 174 грн.).
Вартість оформлення паспорта громадянина України у вигляді ID-картки становить 279 грн (оформлення протягом 20 робочих днів) або 366 грн (оформлення протягом 10 робочих днів).
Прийом громадян працівниками відділу з питань оформлення паспортних документів відбувається за електронним записом через термінал ЦНАПу.
Алла Стрижова наголосила, що спочатку необхідно пройти консультацію (послуга пріоритетна), під час якої перевіряється стан, цілісність та вичерпний перелік документів, видаються реквізити на оплату відповідної послуги, а потім після оплати та наявності всіх документів видається талон на прийом.
Під час прийому документи заносяться до електронного реєстру, заповнюється заява-анкета, знімаються біометричні дані, параметри (відцифрований образ обличчя особи, відцифрований підпис особи, відцифровані відбитки пальців). Процедура займає від 20 до 40 хвилин.
«На сьогодні встановлені строки виготовлення закордонних паспортів не дотримуються. У Державній міграційній службі стверджують, що виготовлення біометричних закордонних паспортів затримують через те, що державне підприємство «Поліграфічний комбінат «Україна» не встигає виготовити документи, про що попереджається кожного відвідувача під час консультації та прийому», – зазначила посадовиця.
Наразі приймання та видача документів здійснюється на чотирьох робочих станціях. З серпня там працювало п’ять фахівців. Проте з урахуванням того, щотижневий графік роботи складає 56 годин, цієї кількості працівників не вистачало. Тому їх кількість було збільшено на чотири особи. Окрім того, повідомила Алла Стрижова, для безперебійної роботи відділу необхідно придбати станцію для видачі біометричних документів.