Фінансовий і соціальний стан Сум (20 – 27 листопада 2017 року).
Бюджет
До Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,2 млрд грн. (89,4% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 становить 0,4 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 11,1 млн грн.; акцизний податок – 13,1 млн грн.; земельний податок та орендна плата – 10,2 млн гривень.
Сума перевиконання за розписом – 5,6 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 0,8 млн грн.; єдиний податок – 12,1 млн грн.; плата за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів – 10,3 млн. грн.; плата за оренду комунального майна – 1,9 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 277,4 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 66,6 млн грн. (90,2% до плану на рік), що на 7 млн грн. (11,7%) більше надходжень за відповідний період 2016 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 9,7 млн грн. що на 64,8% більше планових розрахунків на поточну дату пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 1,3 млрд грн. (97% до плану на січень-листопада за розписом), до Спеціального фонду – 19,3 млн грн. (42,1% до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
У листопаді від оренди комунального майна до міського бюджету надійшло 216,4 тис. грн. (15,2% від планового завдання на місяць). Від відчуження комунального майна – 140 тис. грн. (152,2% від планового завдання на місяць).
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 17,1 млн грн. (109,5% від планового завдання на 11 місяців), від відчуження комунального майна – 4,4 млн грн. (165,8% від планового завдання на 11 місяців).
Станом на 22 листопада на розподільчому рахунку знаходились кошти від оренди комунального майна у сумі 1,5 млн гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом тижня (17 по 23 листопада) прострочена заборгованість із заробітної плати виплачувалася практично усіма економічно активними підприємствами – боржниками міста .
Всього з початку листопада трьома економічно активними підприємствами міста було виплачено 20,9 млн тис. грн. заборгованості із заробітної плати, у тому числі: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 20,8 млн грн., ТОВ «Маш-Сервіс» – 75,2 тис. грн., ТОВ «Сумиспортінвест» – 21,8 тис. грн., ТОВ «Зарічник» – 0,3 тис. грн., ПАТ ВЕК «Сумигазмаш» - 2,8 тис. гривень.
Решта боржників виплату заборгованості із заробітної плати у поточному місяці не здійснювали.
Охорона здоров'я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з'явилась на світ 38 дітей (за попередній тиждень – 40): хлопчиків – 21, дівчаток – 17.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 356 осіб проти 380.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 249 (переломи – 53, травми зв’язок – 45, рани – 72, вивихи – 13, інше – 66).
Вуличних травм – 78 (переломи – 24, травми зв’язок – сім, рани – 25, інше – 22). Виробничих – дві, дорожньо-транспортних – дві, інших – 25.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись сім переселенців із Донецької та Луганської областей: шість дорослих (чотири – на амбулаторне, один – на стаціонарне лікування) та одна дитина – на стаціонарне лікування. Звернувся один переселенець із АР Крим (доросла особа) на амбулаторне лікування.
Медичної допомоги потребували й 18 військовослужбовців, котрі перебували в зоні проведення АТО.
Освіта
У закладах освіти міста триває освітній процес.
У Палаці дітей та юнацтва відбувся урочистий захід, присвячений підсумкам організації відпочинку і оздоровлення дітей та підлітків в період літньої кампанії 2017 року. Найкращі колективи пришкільних таборів з денним перебуванням нагороджені грамотами та цінними подарунками.
На обласному святі «День дошкілля» було відзначено роботу сумських дитячих садків № 7, № 13, № 18, № 28 за участь та перемоги у конкурсах обласного і всеукраїнського рівня. Педагоги ДНЗ № 1, № 8, навчально-виховного комплексу № 11 провели майстер-клас та презентували присутнім свій досвід роботи.
Проведено міський етап Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси» номінація «Художнє виконавство» - «Співограй». Перші місця вибороли вокальні колективи шкіл № 23, № 24, № 25, № 27, Палацу дітей та юнацтва.
У акції «Довкілля починається з мене» І місце посіли учні школи № 10.
Організовано семінар-практикум для відповідальних за організацію інклюзивної форми навчання та педагогів, які здійснюють корекційно-розвиткові заняття з ритміки.
Проведено семінар керівників закладів дошкільної освіти на тему «Керівництво методичною та психологічними службами в удосконаленні взаємодії дошкільного закладу з родиною».
Відбувся тренінг для заступників директорів з господарської роботи, де були надані рекомендації щодо методів аналізу змін рівня споживання енергоресурсів в закладах освіти.
Під час методичного об’єднання вчителів-логопедів були розглянуті різноманітні види роботи для корекції порушення читання у молодших школярів.
Учителі іноземних мов взяли активну участь у І Всеукраїнській науково-практичній конференції «Якісна мовна освіта в сучасному глобалізованому світі: тенденції, виклики, перспективи», яка відбулася у Сумському державному університеті.
На базі школи № 27 пройшов майстер-клас з проведення уроків англійської мови в початковій школі відповідно до оновленого змісту навчальних програм.
Організовано участь школярів міста у ІІ (міському) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з географії, російської мови та літератури.
За результатами олімпіади з біології І місце посіли учні гімназії № 1 та класичної гімназії, з історії – вихованці шкіл № 7, № 21, № 25.
Триває робота постійно діючої комісії з питань перевірки організації харчування дітей та учнів в школах № 26, № 27, ДНЗ № 38.
Організовано 12 заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності навчально-виховного процесу.
Тривають роботи по капітальних ремонтах: харчоблоку ДНЗ № 8, покрівлі ДНЗ № 26, дверних блоків ДНЗ № 28, покрівлі, будівлі та приміщень ДНЗ № 40, фасаду школи № 2, фасаду школи № 8, будівлі та приміщень школи № 21, будівель шкіл № 24 та № 29, будівлі та приміщень школи № 30, фінансування яких здійснюється з різних бюджетів. Завершено роботи по капітальних ремонтах даху школи № 3 та приміщень школи № 1.
Крім того, відповідно до Програми підвищення енергоефективності в бюджетній сфері міста Суми на 2017-2019 роки: розпочато капітальний ремонт будівлі ДНЗ № 21 – ведуться роботи по заміні віконних блоків на енергозберігаючі та по підготовці до утеплення горищного перекриття; продовжується утеплення покрівлі школи № 5; продовжується капітальний ремонт будівлі ЗОШ № 18 – виконуються роботи по заміні застарілих віконних блоків на енергозберігаючі; завершено капітальний ремонт будівлі ЗОШ № 23 – виконано заміну 155 застарілих віконних блоків на енергозберігаючі.
У межах асигнувань, виділених з різних бюджетів на проведення капітальних ремонтів на 2017 рік, станом на 22.11.2017 року підрядним організаціям за виконані роботи перераховано кошти у сумі 26,1 млн гривень.
Продовжуються роботи по термомодернізації будівель шкіл № 24, № 25, № 29 та НВК № 16, замовником яких є управління капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради.
Усі заклади освіти зареєстровані на платформі uMuni та щоденно вносять показники лічильників всіх енергоресурсів та води.
На харчування учнів шкіл та вихованців дитячих садочків виділено 1,2 гривень.
До Департаменту фінансів, економіки та інвестицій надано граничний обсяг видатків з розрахунками на 2018 рік та бюджетні запити на 2018-2020 роки з розрахунками та пояснювальними записками.
Підготовлено звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Розпочата закупівля енергосервісу будівлі школи № 3 та Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді шляхом проведення відкритих торгів. Через електронну систему ProZorro здійснюється закупівля компютерної техніки для ДНЗ № 24, спеціальної та Піщанської шкіл.
Працює Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період із 17 по 23 листопада у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулась 145 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом 24 листопада перебували на обліку, складала 2005 осіб, із них 1657 (83%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 712 одиниць: для робітників – 445, службовців – 206, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 61. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.
З початку року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 962 трудових договорів, укладених до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 4860 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 2227.
Організували та направили на виконання робіт тимчасового характеру 125 осіб.
До проведення громадських робіт із початку року залучили 586 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 360 працювали у КП «Зелене будівництво», 167 – у департаменті соціального захисту населення, 54 – у КП «Спеціалізований комбінат», п’ятеро– у департаменті інфраструктури міста.