Фінансовий і соціальний стан Сум (15 – 22 січня 2018 року).
Бюджет
Станом на 18 січня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 40,1 млн грн. (2,6 % до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 28,4 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 16,1 млн грн.; акцизний податок – 5,5 млн грн.; земельний податок та орендна плата – 6,2 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом – 15,7 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 4,2 млн грн.; акцизний податок – 6,4 млн грн.; земельний податок та орендна плата – 5,3 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 7,6 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 1,3 млн грн. (1,6% до плану на рік), що на 19 тис. грн. (1,5%) менше надходжень за відповідний період 2016 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 37,6 тис. грн. що на 73,5% менше плану на рік.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 62,7 млн грн. (36,7% до плану на січень), до Спеціального фонду офіційних трансфертів не надходило.
Плата за землю та комунальне майно
У січні від оренди комунального майна надійшло 99,2 тис. грн. (6,8% від планового завдання на місяць).
Станом на 16 січня на розподільчому рахунку знаходяться кошти від оренди комунального майна в сумі 1,4 млн гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом попереднього тижня (12 – 18 січня) заборгованість із заробітної плати зменшено на 116,4 тис. грн., з них: ТОВ «Маш-Сервіс» – 96,4 тис. грн. заборгованості, ТОВ «Сумиспортінвест» – 20,0 тис. гривень.
Усього протягом січня поточного року погашено 118,4 тис. грн. або 0,1% заборгованості.
Станом на 1 січня поточного року сума загального боргу складала 108,2 млн гривень.
Його накопичили 20 підприємств: чотири – економічно активні (78,6 млн грн.), вісім – підприємства-банкрути (29,1 млн грн.), вісім – економічно неактивні (532 тис. гривень).
Питома вага заборгованості – 72,6% – належить економічно активним підприємствам (71,2% – ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання»); 26,9% – підприємствам-банкрутам (ВАТ «Selmi» – 87,7%), 0,5% – економічно неактивним підприємствам.
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 43 дитини (за попередній тиждень – 42): хлопчиків – 20, дівчаток – 23.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 321 особа проти 361.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 223 (переломи – 65, травми зв’язок – 43, рани – 56, вивихи – 16, інше – 43).
Вуличних травм – 85 (переломи – 15, травми зв’язок – вісім, рани – 16, вивихи – три, інше – 43) та інших – 13.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 11 осіб переселенців із Донецької та Луганської областей, з них десять дорослих, з яких сім на амбулаторне лікування, двоє – на стаціонарне лікування, один – на медичний огляд та одна дитина на стаціонарне лікування. Переселенці із АРК не звертались.
Медичної допомоги потребував 21 військовослужбовець, що знаходилися у зоні АТО: двоє лікувалися стаціонарно та 19 – амбулаторно.
Зареєстровано три телефонних дзвінка та одне звернення до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися у зоні АТО.
Освіта
Заклади освіти міста працювали у звичайному режимі.
У Театрі юного глядача відбулося свято «Творча обдарованість», у якому взяли участь переможці ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, мовно-літературних конкурсів, конкурсів художньо-естетичного та спортивного спрямування, представники закладів освіти, громадськість. Сертифікати стипендіатів міського голови отримали 20 учнів, дипломами та грамотами нагороджено 169 обдарованих школярів. Усі учасники заходу отримали святкові подарунки.
Педагоги міста взяли участь у обласному семінарі-нараді «Компетентнісний підхід та соціалізація творчої особистості в умовах нової української школи».
Директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти разом з начальником управління освіти і науки під час прес-конференції роз’яснили особливості організації ЗНО-2018.
Проведено нараду для керівників з актуальних питань життєдіяльності закладів освіти.
Узагальнені статистичні дані про діяльність дитячих садочків у 2017 році. У місті працює 44 заклади дошкільної освіти, із них: 42 – комунальної форми власності, один – державної, один – приватної. У них виховується 11416 дітей раннього та дошкільного віку, що на 142 дитини більше, ніж у минулому році. У 2017 році додатково було створено 180 місць, що дало змогу виконати доручення Кабінету Міністрів України про зменшення черги для влаштування у дошкільні заклади.
Опрацьовували звіти про випадки травматизму дітей під час освітнього процесу в закладах освіти м. Суми.
Розпочався міський ігровий практикум «Життєвий капітал» для учнів старших класів. Найкращі команди отримали запрошення на участь в обласному молодіжному інвестиційному фестивалі з фінансової грамотності.
За результатами ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури І місце посіли учні шкіл № 7, 17, 18, 27, з трудового навчання – учні школи № 27.
Школярі міста взяли участь у обласному етапі олімпіад з фізики, англійської мови, екології, математики та історії.
Продовжувалися заняття у школі «Юного олімпійця» для підготовки учнів до участі у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Відбулось 20 заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності навчально-виховного процесу.
Працював Телефон довіри для населення.
З метою забезпечення комфортних умов у закладах освіти здійснювалось комісійне обстеження будівель і споруд закладів у складі представників управління освіти і науки та представника постійної комісії з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, науки, культури, туризму, сім’ї, молоді та спорту. За результатами обстеження буде вирішено питання щодо доцільності додаткового виділення коштів на виконання капітальних ремонтів та придбання предметів довгострокового користування.
Відповідно до Програми підвищення енергоефективності в бюджетній сфері міста Суми на 2017-2019 роки розроблено та погоджено теплопостачальною організацією проект на капітальний ремонт теплового пункту з установкою системи погодного регулювання ЗОШ № 4, проекти ДНЗ № 29, ССШ № 17, ЗОШ № 19, Спеціальної ЗОШ знаходяться на погодженні.
Ринок праці
За період з 12 по 19 січня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 150 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 19 січня перебували на обліку, складала 2166 особи, із них 1738 (80%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 573 одиниці: для робітників – 328, службовців – 189, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 56. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.
Станом на 19 січня поточного року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 29 трудових договорів, укладених до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 187 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 97.
Чисельність безробітних направлених на професійне навчання під замовлення роботодавця з початку року становить 56 осіб.
Комунальним закладом обласної ради «Сумське обласне патологоанатомічне бюро» подано звіт про заплановане масове вивільнення 42 осіб у зв’язку з реорганізацією 1 березня цього року, ДУ «Виправна колонія № 116» подано звіт про заплановане масове вивільнення 10 осіб у зв’язку з реорганізацією 10 березня цього року. Філія ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» «Сумська регіональна дирекція» надала звіт про заплановане масове вивільнення 22 осіб у зв’язку зі скороченням 30 березня поточного року.
17 січня Сумський міський центр зайнятості спільно з ДНЗ «Сумський центр професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості» організували та провели презентацію ТОВ «КБ-ЕКОПРОЕКТ». Учасниками заходу стали 33 шукачі роботи, які виявили бажання навчатись за професією «Зварник пластмас» з перспективою подальшого працевлаштування на даному підприємстві.