Фінансовий і соціальний стан Сум (5 – 12 лютого 2018 року).
Бюджет
Станом на 8 лютого до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшли 139,3 млн грн. (8,9 % до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 24,2 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 14,7 млн грн.; акцизний податок – 8,5 млн грн.; земельний податок та орендна плата – 4 млн гривень.
Сума перевиконання за розписом – 2,7 млн грн., в тому числі: доходи фізичних осіб – 5,9 млн грн.; плата за надання адміністративних послуг – 1,4 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 24,6 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшли 6,8 млн грн. (8,7% до плану на рік), що на 1,7 млн грн. (33,3%) більше надходжень за відповідний період 2017 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 0,7 млн грн. що в 95,1% більше планових розрахунків на поточну дату пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 212,6 млн грн. (63,2% до плану на січень-лютий за розписом), до Спеціального фонду офіційних трансфертів не надходило.
Плата за землю та комунальне майно
Від оренди комунального майна надійшло 1,8 млн грн. (9% від планового завдання на рік), від відчуження комунального майна – 198,4 тис. грн. (19,8% від планового завдання на рік).
Станом на 5 лютого на розподільчому рахунку знаходяться кошти від оренди комунального майна в сумі 18,6 тис. гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом попереднього тижня (1 – 8 лютого) підприємствами міста було виплачено 298,9 тис. грн. простроченої заборгованості із заробітної плати, з них: ПАТ «Сумське науково-виробниче об’єднання» – 31 тис. грн., ТОВ «Маш-Сервіс» – 267,9 тис. грн.
Станом на 1 лютого поточного року сума загального боргу складала 123,4 млн гривень.
Його накопичили 16 підприємств: чотири – економічно активні (92 млн грн.), вісім – підприємства-банкрути (29,1 млн грн.), чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).
Питома вага заборгованості – 76,3% – належить економічно активним підприємствам (74,5% – ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання»); 23,6% – підприємствам-банкрутам (ВАТ «Selmi» – 87,7%), 0,1% – економічно неактивним підприємствам.
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 46 дітей (за попередній тиждень – 49): хлопчиків – 27, дівчаток – 19.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 576 осіб проти 511.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 316 (переломи – 120, травми зв’язок – 42, рани – 64, вивихи – 16, інше – 74).
Вуличних травм – 212 (переломи – 35, травми зв’язок – 36, рани – 56, вивихи – чотири, інше – 81), виробничих – одна, інших – 47.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 15 осіб переселенців із Донецької та Луганської областей, з них 13 дорослих, з яких 10 на амбулаторне лікування, три – на стаціонарне та двоє дітей (одна дитина – на стаціонарне лікування, одна – на амбулаторне лікування). 3apeєстровано звернення за амбулаторною допомогою одного переселенця із АР Крим.
Медичної допомоги потребував 27 військовослужбовців, що знаходилися у зоні АТО: з них п'ять лікувалися стаціонарно.
Зареєстровано два телефонних дзвінка до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися у зоні АТО.
Освіта
У закладах освіти міста тривав освітній процес.
У зустрічах стосовно роз’яснення основних положень нового Закону України «Про освіту» взяли участь близько 500 вихователів дитячих садочків.
Учні 8 –11 класів закладів освіти взяли участь у онлайн-уроці з нагоди Дня безпечного Інтернету.
На базі Центру науково-технічної творчості молоді відбулася ІІ міська виставка-конкурс декоративно-ужиткового мистецтва «Паперові дива».
Організовано зустрічі учнів старших класів з Александровим В.Т., керівником міського проекту зі створення цифрового середовища в м. Суми.
Станом на 10 лютого на пробне зовнішнє незалежне оцінювання зареєструвалося близько75% випускників 2018 року.
Учні 11 класів були задіяні у І етапі поліцейського квесту «Вбивство у старому місті». Старшокласники мали змогу самостійно провести розслідування умовного злочину, ознайомившись із діяльністю експертів-криміналістів, слідчих та інших фахівців кримінальної поліції.
Постійно діючою комісією перевірено організацію харчування дітей у дитячому садкку № 2, навчально-виховному комплексі № 42.
Школярі міста взяли участь у обласному етапі олімпіад з інформаційних технологій.
Продовжуються заняття у школі «Юного олімпійця» для підготовки учнів до участі у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Організовано 10 заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності навчально-виховного процесу.
Відповідно до моніторингу захворюваність учнів на ГРВІ становить 10,5%. Найбільша захворюваність учнів у ССШ № 29 (16,8%), школах №№ 7, 9, 26, 27 (15%). Призупинено освітній процес у ЗОШ № 12 та 27 класах восьми закладів освіти (школи № 4, № 9, № 10, 20, № 25, № 26, № 29, № 30).
До Департаменту фінансів, економіки та інвестицій надано інформацію про чисельність працюючих в закладах освіти та інформацію щодо фактичного використання коштів на заробітну плату з нарахуваннями за 2017 рік.
До управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Сумській області подано інформацію про фінансово-господарську діяльність за 2017 рік.
Для Державної податкової інспекції підготовлено звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.
Проведено нараду з відповідальними особами за господарську роботу, на якій представники ДНЗ № 33 та ССШ № 2 розповіли про основні моменти проведення у закладі сертифікаційного аудиту системи енергетичного менеджменту галузі «Освіта» міста Суми відповідно до міжнародного стандарту ISO 50001:2011 також розглянуті питання співпраці з КП «Міськсвітло».
Відповідно до Програми підвищення енергоефективності в бюджетній сфері міста Суми на 2017-2019 роки розроблено та погоджено теплопостачальною організацією проект на капітальний ремонт теплового пункту з установкою системи погодного регулювання ССШ № 17, проекти ДНЗ № 29, ЗОШ № 19, спеціальної ЗОШ знаходяться на погодженні.
Працює Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період з 2 по 8 лютого у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 192 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 9 лютого перебували на обліку, складала 2183 особа, із них 1764 (81%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 682 одиниці: для робітників – 349, службовців – 265, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 68. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.
Станом на 9 лютого поточного року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 72 трудових договори, укладених до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 566 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 233.
Чисельність безробітних направлених на професійне навчання під замовлення роботодавця з початку року становить 56 осіб.
Комунальним закладом обласної ради «Сумське обласне патологоанатомічне бюро» подано звіт про заплановане масове вивільнення 42 осіб у зв’язку з реорганізацією 1 березня цього року, ДУ «Виправна колонія № 116» подано звіт про заплановане масове вивільнення 10 осіб у зв’язку з реорганізацією 10 березня цього року. Філія ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» «Сумська регіональна дирекція» надала звіт про заплановане масове вивільнення 22 осіб у зв’язку зі скороченням 30 березня поточного року.
7 лютого відбувся інформаційний семінар для безробітних громадян з орієнтації на військову службу за контрактом. Присутніх поінформували з військовими та цивільними професіями, які користуються попитом у військових частинах.
8 лютого проходила презентація ПАТ «Укрпошта», з метою оперативного задоволення кадрових потреб роботодавця та оперативного працевлаштування шукачів роботи.
9 лютого відбулась прес-конференція директора Миколи Кухтика «Сумський міський центр зайнятості: підсумки діяльності за 2017 рік та пріоритети поточного року». Мета якої: ознайомити громадськість із результатами діяльності Сумського міського центру зайнятості за 2017 рік, поінформувати про новий формат надання соціальних послуг у сприянні працевлаштуванню різних категорій громадян та задоволення кадрових потреб роботодавців, висвітлити основні завдання та пріоритетні напрямки роботи на 2018 рік.