002.jpg

У департаменті соціального захисту населення підбили підсумки роботи зі зверненнями громадян за I квартал поточного року.

Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до департаменту протягом I кварталу 2018 року свідчить про зменшення їх кількості у порівнянні з відповідним періодом 2017 року. Загальна кількість звернень протягом звітного періоду склала 702 звернення, що менше на 400 або на 36%. Із них, 155 – це письмові звернення та 547 - усні (звернення на «Урядовий контактний центр», до Сумського обласного контактного центру, на особистому прийомі у керівників міста та у керівників департаменту). У порівнянні з 1 кварталом 2017 року кількість письмових звернень зменшилась на 46 (26%) та усних – на 354 (39%).

За категоріями авторів із загальної кількості звернень переважають звернення від осіб з інвалідністю (128), від «дітей війни» (82) та ветеранів праці (80). Далі категорії заявників розподіляються наступним чином: одинокі матері – 46; учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та постраждалі – 27; багатодітні сім'ї – 23; особи з інвалідністю внаслідок війни – 21; учасники війни – 16; учасники бойових дій – 6; особи з інвалідністю внаслідок Великої Вітчизняної війни – 1. Інші категорії (із звернень яких не можливо визначити статус особи) складають найбільшу частку – 272 звернення.

За соціальним станом авторів, звернення розподілилися по категоріям: пенсіонери – 241, робітники – 41, працівники бюджетної сфери та державні службовці – 16, підприємці – 18, безробітні особи – 61, студенти – 4, інші категорії (не можливо визначити за зверненням) – 321.

Серед основних питань, що порушують найменш захищені категорії населення у зверненнях (зокрема особи з інвалідністю, ветерани війни та праці, пенсіонери) - це питання надання матеріальної допомоги (150 звернень), кількість яких збільшилася на 70%, та оформлення житлової субсидії (197 звернень) - менше на 72% у порівнянні з минулим періодом. Щодо надання матеріальної допомоги слід відмітити, що виплата такої допомоги передбачена за рахунок коштів міського та державного бюджетів і проводиться за рішенням відповідних комісій у межах асигнувань на відповідний рік.

З питань призначення державної соціальної допомоги та її виплати надійшло 55 звернень (менше на 56 звернень), з питання визначення соціального статусу та отримання пільг – 45, забезпечення санаторно-курортним лікуванням та виплати компенсації – 22, соціального захисту осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС – 20, з питань пенсійного забезпечення – 19, побут осіб з інвалідністю – 5, забезпечення засобами пересування, автотранспортом, виплати компенсацій – 9, з інших питань соціального захисту – 180.

Департаментом розглянуто 190 звернень громадян, що звернулися до Сумського обласного контактного центру та на «Урядовий контактний центр» (менше на 168 звернень або на 47%).

Звернення, що надходять до департаменту, уважно розглядаються, викладені факти ретельно перевіряються. Так, з виходом на місце розглянуто 136 звернень, на контролі перебувало 37 звернень. На всі звернення надаються обґрунтовані відповіді у передбачений законодавством строк, в яких роз’яснюються положення чинного законодавства, право громадян на звернення за захистом своїх прав і законних інтересів до суду: 45% звернень (317) розглянуто в термін до п’яти днів; 52% звернень (362) розглянуто в термін до 15 днів, 3% (22) звернення розглянуто в термін до 30 днів, одне звернення розглядалось більше місяця, але не більше 45 днів. Автори звернень обов’язково повідомляються про результати розгляду. Із загальної кількості звернень вирішено позитивно – 339, надано мотивованих роз’яснень – 349, відмовлено у задоволенні – вісім, направлено для виконання за належністю – шість.

Директором департаменту під особистий контроль взято розгляд одного звернення особи з інвалідністю внаслідок Великої Вітчизняної війни. Звернень від Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, жінок, яким присвоєне почесне звання України «Мати-героїня» до департаменту не надходило.

Протягом I кварталу 2018 року розглянуто три повторних звернення (одне письмове та два усних), які стосувались питання призначення субсидії та встановлення статусу особи з інвалідністю внаслідок війни; колективних – чотири та неодноразових – шість. Основною причиною надходження повторних звернень є відсутність законних підстав для позитивного вирішення поставлених питань. Заявникам надані роз’яснення про те, що питання, які порушувалися у зверненнях, не можуть бути задоволені в повному обсязі, оскільки департамент діє в межах наданих йому повноважень.

Опрацьована одна електронна петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів («Вимагаємо безоплатний та безлімітний проїзд осіб з інвалідністю всіх груп та пенсіонерів у маршрутках міста Суми»), та яка розглядалася як колективне звернення. Інформація направлена до відділу транспорту, зв'язку та телекомунікаційних послуг Сумської міської ради.

Зареєстровано три «електронних звернення».

У межах компетенції вживаються вичерпні заходи до позитивного вирішення проблем порушених у зверненнях громадян (зокрема відбуваються виїзди за місцем проживання заявників із метою обстеження матеріально-побутових умов та відбуваються співбесіди із заявниками у телефонному режимі).

Здійснено два виступи на телебаченні, проведено одне засідання «круглого столу» та 36 зустрічей в установах, організаціях, на підприємствах міста та за місцем проживання громадян. Керівним складом департаменту проведено 12 виїзних особистих прийомів.

Загалом, загальна кількість громадян, прийнятих департаментом протягом звітного періоду становить 50 190 осіб, що більше на 7 217 осіб.

На «гарячі» телефонні лінії звернулося 14 980 громадян, що більше на 10 271 звернення у порівнянні з I кварталом 2017 року або на 68%.

Продовжує роботу «мобільний соціальний офіс» по здійсненню прийому мешканців міста за місцем проживання. У 2018 році відбулося три виїзди, під час яких прийнято 54 особи.