002.jpg

Директор департаменту соціального захисту населення Тетяна МАСІК під час апаратної наради доповіла про організацію роботи з надання житлових субсидій для оплати житлово-комунальних послуг в опалювальному періоді 2017-2018 років.

Як повідомила посадовиця, структурним підрозділом вживались усі можливі заходи щодо забезпечення прийому охочих оформити житлову субсидію та її своєчасного призначення.

Було проведено широку інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо порядку призначення житлових субсидій та актуальних нормативних документів з даного питання.

Для зручності мешканців міста та раціонального використання їхнього часу проводились прийоми громадян безпосередньо за місцем їх проживання, за місцем роботи, навчання (проведено 30 зустрічей у вищих навчальних закладах міста, лікувальних установах, в закладах бібліотечної системи, на підприємствах міста).

Крім того, здійснювались виїзди «мобільного соціального офісу» за участю представників департаменту. На шести виїзних прийомах, які відбулись в опалювальний період, прийнято 153 мешканця міста.

Для організації прийому містян з питань оформлення усіх видів державної соціальної допомоги, в тому числі і житлових субсидій, діяло дев’ять робочих місць у громадській приймальні (прийнято 10 625 представників домогосподарств), три відділених робочих місця за місцем проживання мешканців (прийнято 3 768 осіб), здійснювалось консультування при управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та ТОВ «Міський єдиний інформаційно-розрахунковий центр» (надано консультації 4 747 особам та прийнято документи від 2 764 заявників).
Постійно надавались консультації і за телефонами «гарячої» лінії, на яку тільки з питань субсидії протягом опалювального періоду звернулося майже 28 тисяч громадян, тоді як за весь 2016 рік було надано 14 тисяч консультацій.

У жовтні 2017 року для зручності громадян в отриманні консультацій і попереднього запису на прийом було залучено додатковий контактний номер мобільного оператора, яким в опалювальний період скористались 3 090 осіб.

Загальна кількість наданих сумчанам роз’яснень стосовно порядку призначення субсидій, застосування соціальних норм та нормативів при наданні субсидії в опалювальний період 2017-2018 років становить 70 тисяч (в опалювальному періоді 2016-2017 років проконсультовано 37 813 осіб).

Нараховано субсидії в середньому 75 тисячам допомогосподарств на суму 564 984,6 тис. грн. В порівнянні з опалювальним періодом 2016-2017 років кількість отримувачів збільшилася майже на 7%, а сума нарахованих субсидій зменшилася на 24,8% (751 316,1 тис. грн.)

Надійшло 125 листів із зазначенням громадян, яким призначено житлову субсидію, але вони не сплачували вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, внаслідок чого припинено надання субсидії 7 639 отримувачам.

Наразі департаментом соціального захисту опрацьовується новий Порядок призначення житлових субсидій, який набув чинності з 1 травня поточного року,

Тетяна Масік повідомила, що в структурному підрозділі дійшли висновку щодо необхідності створення власного веб-сайту, на якому в оперативному режимі щодня висвітлюватиметься актуальна інформація з питань, що відносяться до компетенції департаменту, працюватиме калькулятор субсидій, консультації здійснюватимуться в режимі реального онлайн-спілкування.