Відділ «Проектний офіс» роз’яснює деякі аспекти впровадження системи «Онлайн школа. Управління школою і E-learning платформа».
Процес впровадження електронних сервісів не є простим шляхом, багатьох людей на сьогоднішній день влаштовує відсутність контролю та дієвих механізмів для наведення порядку у багатьох сферах, і зокрема в освітньому просторі. Процес цифровізації важкий, особливо для ініціаторів змін, але дозволяє автоматизувати та проконтролювати процеси, забезпечити доступність та відкритість інформації для кінцевих користувачів.
Система створена для задоволення потреб мешканців, тому і було розпочато впровадження системи «Онлайн школа. Управління школою і E-learning платформа» як зручного та корисного електронного сервісу для батьків та школярів. Сервіс дозволяє отримати інформацію про оцінки та рейтинг учня, своєчасно відреагувати на пропуски занять, отримувати онлайн домашні завдання та актуальну інформацію про події в школі тощо.
Інформацію у ЗМІ, що поширюється останніми днями про начебто витік даних у системі «Онлайн школа. Управління школою і E-learning платформа» не відповідає дійсності.
По-перше, до системи могли та можуть увійти тільки ті батьки, номер телефону яких було внесено адміністраторами шкіл згідно зі згодою на обробку персональних даних, яку підписали всі батьки при зарахуванні дитини до школи. Згоди, які роздавали батькам у жовтні-листопаді 2018 року були нагадуванням про раніше надані дозволи та інформуванням про дані, які використовуватимуться в системі «Онлайн школа. Управління школою і E-learning платформа», а саме: тільки прізвище, ім’я та по батькові і мобільний телефон. Дані, які можуть побачити батьки в системі про інших користувачів, – лише список учнів та батьків, без телефонних номерів, і тільки у своєму класі. Така функція була включена для можливості спілкування батьків між собою за аналогією з загальновідомою програмою Viber, але через необгрунтовані та нічим не підтверджені закиди ця функція відключена і може бути активована лише особисто кожним користувачем окремо в налаштуваннях системи.
По-друге, прізвища, імена та по батькові, мобільні телефони батьків, які не надали додаткову згоду на внесення даних до системи, будуть видалені, і вони не зможуть користуватися електронним сервісом.
По-третє, можливість користування системою без офіційного старту сервісу у школі була створена на прохання багатьох батьків (які звернулися безпосередньо до технічної підтримки), тому батькам було надано можливість зайти до системи і подивиться електронну версію щоденника своєї дитини. Але це стосується лише тих шкіл, які частково ввели розклад та підключили вчителів, але на даний момент цю функцію також закрито через фейкові дописи у соціальній мережі.
Ніякого витоку інформації не було, цілісність даних збережена та надійно захищена, система працює в штатному режимі.
Не треба забувати про те, що будь-які нововведення завжди сприймаються негативно і до них є багато зауважень та критики. Але потрібно переходити на цифрові технології. Ми добре розуміємо, що спочатку вчителям працювати в системі буде важко, це додаткове навантаження на наших освітян. Між тим система дає нові можливості для вчителів, директорів, управління освіти та науки, Сумської міської ради налагодити дієвий механізм звітності, який з часом лише спростить роботу всіх учасників навчально-виховного процесу, а в подальшому дозволить відмовитись від роботи з великою кількістю паперів.
Ми розуміємо, що при впровадженні будь-яких електронних сервісів посилюється облік дій персоналу та встановлюються єдині для всіх прозорі правила, які унеможливлюють будь-які маніпуляції з даними та корупційні прояви. Ми будемо стикатися з брудними дискредитаційними кампаніями, про що нас попереджали і іноземні партнери. На жаль, є люди, які розуміють всі ці аспекти, але навмисно вводять в оману вчителів та батьків, переслідуючи свої корисні цілі.
Відмова від розвитку цифрових сервісів означатиме відсутність майбутнього для міста, тому в Сумах надалі продовжуватимуть цифровізацію муніципальних систем та створення сучасного цифрового простору для жителів.