У грудні 2015 року Верховною Радою України прийнято низку законів щодо децентралізації повноважень у сфері надання адміністративних послуг, тому Сумський ЦНАП чекає на передачу повноважень місцевому самоврядуванню.
Зокрема, щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб; державної реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; надання відомостей з Державного земельного кадастру; реєстрації документів у сфері будівництва.
Про те, чому представники центральних органів влади на місцях не поспішають передавати свої повноваження органам місцевого самоврядування, говорили 25 січня під час апаратної наради при міському голові. Такі затягування значно ускладнюють роботу Центру надання адміністративних послуг.
Заступник міського голови, керуючий справами виконавчого комітету Віктор ВОЛОНТИРЕЦЬ зауважив, що майже неможливо отримати від державних органів ані архівних матеріалів, ані техніки. «Будемо чекати першого квітня, коли остаточно повноваження щодо надання реєстрації речових прав, міграції та решти перейдуть до місцевої влади. А те, що проблеми з боку держави є – це очевидно», – зазначив посадовець.
Проте головним непорозумінням, на думку начальника управління «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» Алли СТРИЖОВОЇ, є невчасна підготовка відповідної нормативної бази центральними органами державної влади, відповідно до якої має здійснюватися передача повноважень. Як результат – працівники на місцях не зовсім володіють ситуацією. Лише втручання міської влади у цей процес дає свої результати.
Віктор Волонтирець дав завдання і надалі вимагати від центральних органів чітких дій щодо передачі повноважень та направляти відповідні листи, на які вищі органи мають належним чином реагувати.