007.jpg

У Сумах з робочим візитом перебувають SES-експерти із Німеччини Урсула ВОЯЖЕК-КЛЕЕС та Петер КЛЕЕС, які ділитимуться досвідом у рамках проекту «Підвищення кваліфікації персоналу для реабілітації та соціальної інтеграції дітей з психосоматичними порушеннями».

Німецькі експерти розробили рекомендації з реабілітації та соціальної інтеграції дітей з психосоматичними порушеннями, які продемонструють, використовуючи власні відео, а також розповідатимуть про практики, які сьогодні діють в Німеччині.

Упродовж десяти днів вони надаватимуть практичні консультації у питанні реабілітації та соціальної інтеграції, заплановано проведення тематичних та практичних семінарів, майстер-класи, зустрічі з батьками, з педагогічним складом Інклюзивно-ресурсного центру № 1, майбутніми реабілітологами.

Сьогодні ж відбулась зустріч SES-експертів з представниками міської влади та директором спеціального реабілітаційного НВК № 34, на базі якого й проходитимуть зазначені заходи.

Під час зустрічі заступник директора департаменту фінансів, економіки та інвестицій Лариса СКИРТАЧ, підкреслила, що Суми мають чималий досвід роботи з експертами SES (Senior Experten Service/Служба Старших Експертів) – провідною організацією з Німеччини, що направляє фахівців і керівних працівників на проекти до інших країн на громадських засадах. Місто вже відвідали три SES-експерти, які працювали в галузях «Освіта», «Соціальний захист населення» та «Охорона здоров’я».

«Мені дуже приємно, що цього разу до Сум завітали експерти, які мають глибокі знання та досвід в області психології та спеціальній педагогіці зі спеціалізацією по роботі з дітьми–інвалідами, а також з дітьми, що мають затримки в процесі навчання та особливо з аутизмом. Обмін досвідом роботи – це одна з передумов руху вперед. Впевнена, що отримані знання будуть надзвичайно корисними для працівників закладів нашого міста. До речі, наразі вже озвучена заявка на залучення експерта Служби старших експертів для роботи в міському територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня», очікуємо на його візит до кінця цього року», – зауважила посадовиця.

Привітала іноземних гостей у Сумах та висловила впевненість у тому, що отримані знання будуть корисними, начальник управління освіти і науки Антоніна ДАНИЛЬЧЕНКО. Вона зазначила, що важливо, що триває робота з реалізації проекту «Підвищення кваліфікації персоналу для реабілітації та соціальної інтеграції дітей з психосоматичними порушеннями». На даний момент у місті поширена робота в інклюзивних класах для дітей з особливими освітніми потребами, в Сумах налічується 30 інклюзивних класів, в яких навчається 59 учнів.

«Хотілось би перейняти ваш досвід роботи, отримати багато корисної інформації, аби наші фахівці підвищили свій кваліфікаційний рівень, перейняли кращі методики, щоб інтегрувати дітей з особливими освітніми потребами в суспільство, створювати комфортні умови для їх реабілітації, розвитку та соціалізувати їх, використовуючи практики, які на сьогодні вже є в Німеччині. Як результат хотілось би бачити, що діти, які потребують цього, будуть відчувати, що їхні права мають на рівні з правами всіх інших», – сказала Антоніна Данильченко.

Говорячи про свій візит до Суми, SES-експерт із Німеччини Урсула Вояжек-Клеес розповіла про власний досвід роботи з певною категорією осіб, адже працювала психологом протягом багатьох років і хотіла б розповісти про методи, які застосовувала в роботі. Петер Клеес, який працює в відео-інтерактивному супроводі для педагогів і відповідних спеціалістів, зазначив, зніматимуть як працюють фахівці з дітьми, потім аналізуватимуть і зосереджуватимуться на позитивних результатах. Також гості розповіли про позитивний досвід співпраці в даному напрямку з відповідними спеціалізованими закладами Харкова.

Директор НВК № 34 Людмила ШРАМКО, додала, що заклад вже 22 роки співпрацює з німецькими колегами, і дана співпраця з SES-експертами вкрай цінна, адже у закладі працюють фахівці у трьох напрямках: з дітьми з дитячим церебральним паралічем, з дітьми з розумовими вадами, дітьми з затримкою психічного розвитку, а також готують спеціалістів, які надалі могли б працювати в інклюзії.