004.jpg

10 березня відбувся «круглий стіл» із питання доцільності придбання для міста автобусів великої місткості.

У розмові взяли участь представники відділу логістики та зв`язку, КП «Електроавтотранс», депутати міської ради, громадські активісти.

У своїх виступах наводили аргументи «за» та «проти» переорієнтування комунального перевізника на автобуси великої місткості.

 

Ініціював зібрання відділ логістики та зв’язку. На нього запросили й автора електронної петиції, в якій ідеться про необхідність придбання для міста великого автотранспорту, Станіслава ШЕЛЕМІНА.

За слова начальника відділу логістики та зв’язку Сергія ЯКОВЕНКА, густонаселені райони міста нині забезпечені тролейбусним сполученням, й автобуси потрібні лише для того, аби забезпечити перевезення жителів приватного сектору, а використання там такого транспорту економічно недоцільно. Адже машини будуть завантажені виняткового в години пік, в інший же час їздитимуть холостим ходом. І це при тому, що коштують такі автобуси стандарту Євро 5 нині близько 4 млн грн. й в обслуговуванні дорожчі за автотранспорт середньої місткості. Відділ логістики та зв`язку, повідомив Сергій Яковенко, поцікавився, що думають відносно доцільності закупівлі містом автобусів великої місткості фахівці Харківського національного автомобільно-дорожнього університету, з якими наразі спільно працюють над коригуванням транспортної схеми в Сумах. Відповідь на це запитання харків`яни пообіцяли надати після 20 березня, коли проведуть певні обстеження.

«Відразу відмовитись від експлуатації автобусів середньої місткості – це, на нашу думку, великий ризик. Доцільніше реалізовувати це поетапно, – наголосила головний спеціаліст відділу логістики та зв`язку Інна ЧИРКА й додала: – Автобуси купуватимуться за кошти міського бюджету, а значить міська рада та відділ логістики та зв`язку, КП «Електроавтотранс» в подальшому нестимуть відповідальність за ефективність використання цих коштів, тобто в подальшому це має призвести до позитивних результатів».

На думку начальника служби руху КП «Електроавтотранс» Ольги НІКУЛІНОЇ, за краще мати більше автобусів середньої місткості, а великі нині потрібні хіба що в якості експерименту. З такими машинами збільшиться інтервал руху, що буде незручно для пасажирів. До того ж дороги та зупинки у місцях руху комунальних автобусів та ремонтна база підприємства не пристосовані для такого транспорту, є проблеми з розворотним кільцем.

Член громадської експертної комісії з транспорту міської ради VI скликання Олександр МИРОНЕНКО, котрий обстоює ідею закупівлі автобусів великої місткості, закликав, визначаючись із тим, який транспорт купувати, керуватись інтересами сумчан, котрі мають право їздити містом із комфортом.

«Тролейбуси теж ввечері їздять не звантажені. Так що відмінимо й їх? У Європі ввечері великі автобуси також перевозять одиниці пасажирів, але через це міста не відмовляються від такого транспорту. Години пік покривають незавантажені години», – наголосив Олександр Мироненко.

Щодо вартості великих автобусів, то за його словами тендер для того й існує, аби вибрати найбільш вигідну пропозицію.

Про зручність для пасажирів, як головну передумову при виборі автобусів, говорив і депутат міської ради Володимир ЧЕПІК, адже комунальний транспорт – єдиний засіб пересування містом для інвалідів з вадами опорно-рухового апарату та мам із візочками.

Голова тимчасової контрольної комісії з діяльності КП «Електроавтотранс» Олексій РЯБЕНКОВ, зауважив, що треба насамперед визначитись, що в пріоритеті: приватний чи комунальний транспорт, і вже тоді рухатись далі.

«Якщо просто говорити, про те, що комунальний транспорт – запорука стабільності перевезень в місті але нічого для нього не робити, то, які автобуси купувати, вже не важливо», – сказав він.

Нині, повідомив начальник відділу логістики та зв’язку Сергій ЯКОВЕНКО, щодня на лінії виїжджають максимум 12 автобусів. Найближчим часом чекають ще на чотири нові машини, які придбали на тендері в січні. Це дозволить закрити потребу у транспорті на Баси. Щодо майбутніх закупівель автобусів, відділ логістики та зв`язку воліє дочекатись висновків Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.