З 1 жовтня минулого року відбувається монетизація пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги. Про механізм виплат пільг та субсидій у готівковій формі сьогодні під час брифінгу розповіла заступник директора департаменту соціального захисту населення, начальник управління надання державної соціальної допомоги Ірина ЛАГІРЕНКО.
«З початком опалювального періоду призначення житлових субсидій та надання пільг є вкрай актуальним. Це делеговані державою повноваження для реалізації їх на місцях, тому міська влада та її виконавчі органи максимально прикладають зусиль для забезпечення сумчан своєчасною підтримкою з боку держави в частині надання субсидії чи пільги», – зауважила посадовець.
За її словами, на сьогодні діє дві форми виплати обох видів державної допомоги – безготівкова і готівкова. Перша передбачає, що субсидія (пільга) надходить на обліковий запис в АТ «Ощадбанк», а банк самостійно розраховується за субсидіанта (пільговика) з надавачами послуг в межах виділеного розміру субсидії (пільги).
Друга, готівкова форма, передбачає, що «живі» гроші для розрахунків за комунальні послуги виплачуються безпосередньо одержувачам субсидії (пільги).
Ірина Лагіренко звернула увагу, що сума пільги розраховується, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім’ї, які мають таке право, та з урахуванням встановлених цін чи тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування.
«З 1 січня пільговики мають право у будь-який час подавати заяву про перехід на готівкову форму. Пільга надається шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви. Вже 1668 сумчан виявили бажання отримувати пільги готівкою через банківські установи», – сказала посадовець.
При цьому, у разі отримання від надавачів послуг інформації про наявність простроченої понад два місяці на початок опалювального чи неопалювального сезону заборгованості з оплати послуг, строк позовної давності якої не минув, сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 грн.), у містян, які отримують пільгу у готівковій формі, виплата з наступного опалювального (неопалювального) сезону здійснюється у безготівковій формі.
Ірина Лагіренко наголосила претендентам на субсидію на важливості правильного заповнення заяв і декларацій. Вона закликала не приховувати статки, адже в окремих випадках рішення про призначення допомоги може прийняти відповідна комісія. Також важливо своєчасно інформувати у випадку різного роду змін.
За даними Департаменту соціального захисту населення, станом на 20 січня житлову субсидію отримують 35 684 сімей міста.
Зокрема, після надходження фінансування на рахунок департаменту 15 січня субсидія за грудень 2019 року була перерахована 22 543 отримувачам на банківські рахунки. «Укрпошта» доставку коштів за грудень 6 653 отримувачам субсидії розпочала з 4 січня.
Тим, кому призначена безготівкова форма допомоги, в тому числі, це заявники, які мають борги за комунальні послуги, отримують субсидію виключно через АТ «Ощадбанк».
Ірина Лагіренко також повідомила, що за грудень проведено нарахування пільг на оплату житлово-комунальних послуг 11 741 особі на загальну суму 12,65 млн. гривень.
Отримати консультації з питань оформлення субсидії чи пільги можна за телефоном: (050) 4078199.
Також для забезпечення постійного надання консультацій щодо послуг, які належать до компетенції департаменту, впроваджено багатоканальний номер 788-888.
При зверненні на цей номер за допомогою голосових підказок заявник може обрати, до якого структурного підрозділу звернутися.