002.jpg

У департаменті комунікацій та інформаційної політики підбили підсумки роботи зі зверненнями громадян за три квартали поточного року.

Всього за звітній період до міської ради надійшло 3055 звернень, що на 342 звернень або 10% більше ніж в аналогічному періоді минулого року.

Із загальної кількості звернень: 136 звернень отримані на особистих прийомах керівництва, 359 звернень – за допомогою засобів телефонного зв’язку, 642 звернень – за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1918 – письмові звернення.

Усі звернення громадян, що надійшли до міської ради за три квартали 2020 року вміщували 3098 питань різної тематики, з яких у звітному періоді позитивно вирішено 47%.

Аналіз змісту звернень засвідчив, що найбільш актуальними продовжують залишатись питання комунальної сфери, їх кількість склала 1435 (46% від загальної кількості). Містяни переважно порушували питання, що стосувались проведення капітального ремонту житлового фонду, благоустрою прибудинкових територій, ремонту та утримання доріг і тротуарів.

Актуальними для сумчан залишались питання поліпшення житлових умов. У звітному періоді їх надійшло 339 (11% від загальної кількості питань). Переважно це питання, пов’язані з реалізацією програми щодо забезпечення житлом учасників АТО.

Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушували питання соціального захисту (8%), торгівлі (6%), будівництва (5%) та інше.

Колективних звернень надійшло 424 (14% від загальної кількості), що в порівнянні з аналогічним періодом минулого року менше на 169 (28%). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становила 12937. Здебільшого, у колективних зверненнях громадяни порушують питання відновлення благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та інженерних мереж.

У міській раді також приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються найменш захищені категорії населення, зокрема люди з інвалідністю, ветерани війни та праці, особи, які постраждали від аварії на ЧАЕС, одинокі матері, учасники бойових дій та члени їх сімей, внутрішньо переміщені особи та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Так, у звітному періоді від даної категорії громадян надійшло 465 звернень (15% від загальної кількості). Найчастіше звертались з питаннями надання допомоги в поліпшенні житлових умов, призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків тощо.
Прийом мешканців проводився відповідно до затвердженого графіка, який розміщений на Інформаційному порталі Сумської міської ради та інформаційних стендах.

За три квартали (9 місяців) міським головою, секретарем міської ради, заступниками міського голови та керуючим справами виконавчого комітету проведено 28 особистих прийомів громадян, у тому числі вісім виїзних, на яких розглянуто 136 звернень громадян. На даний час позитивно вирішено 46% питань.

Разом із тим, зважаючи на введення карантинних обмежень через COVID-19, вживались всі заходи для забезпечення конституційного права громадян на звернення – робота проводилась у відповідному режимі. Зокрема, письмові звернення приймаються поштою, через електронні сервіси та спеціальні скриньки, встановлені на вході до адміністративної будівлі. Усні звернення від громадян приймаються за допомогою засобів телефонного зв’язку, проводяться виїзні особисті прийоми.

З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у березні 2020 року на засіданні виконавчого комітету міської ради було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2019 рік, затверджено Положення про порядок роботи зі зверненнями та організації особистого прийому громадян у Сумській міській раді та її виконавчих органах, ухвалені відповідні рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи. Крім того, стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради систематично обговорюється на апаратних нарадах при міському голові.

У міській раді та її виконавчих органах і надалі буде здійснюватися робота із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, а також посилення персональної відповідальності керівників виконавчих органів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях сумчан, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян.