Надрукувати
Перегляди: 1284

16 січня набула чинності ст. 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», яка зобов'язує усіх постачальників послуг в Україні обслуговувати громадян винятково державною мовою.

Департамент комунікацій та інформаційної політики спільно з відділом торгівлі, побуту та захисту прав споживачів підготували листи-нагадування до суб’єктів господарювання щодо мовник новацій. Такі пам’ятки також будуть надані членам мобільних груп, які перевіряють дотримання карантинних норм, та поширюватимуть серед підприємців.

Відповідно до законодавства, відсьогодні підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи-підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через Інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою.

Усі виробники, а також виконавці та продавці зобов'язуються надавати споживачам інформацію про свої товари, роботи чи послуги українською мовою.

Українською має подаватися інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо.

Крім того, тепер суб’єкти електронної комерції, зареєстровані в Україні, будуть зобов’язані забезпечити надання усієї інформації, визначеної законом, зокрема і щодо предмету електронного договору, державною мовою.

Водночас інформація державною мовою про товари та послуги може дублюватися іншими мовами. В такому разі обсяг інформації українською не може бути меншим за встановлений законом про захист прав споживачів обов’язковий обсяг.

Також може здійснюватися обслуговування клієнта не державною мовою, якщо на цьому наполягає клієнт і знайдено прийнятну для обох сторін мову комунікації.

В інформації про товари, роботи чи послуги, наданій державною мовою, закон допускає використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.

Стаття 30 Закону про мову стосується не лише сфери торгівлі, а й надання освітніх послуг (зокрема гуртків і секцій), медичного обслуговування, соціальних послуг і послуг перевезення тощо.

Споживачі, яким відмовили в обслуговуванні українською, можуть звернутися до адміністрації закладу. Коли ж керівництво не захоче реагувати на порушення – зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб'єкта) та подати скаргу до Уповноваженого із захисту державної мови на поштову адресу: 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12; e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого.

Якщо скарга вмотивована, то закладу оголосять попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів. Якщо порушення станеться вдруге протягом року, заклад можуть оштрафувати на суму від 5100 до 6800 гривень.