0010.jpg

Під час апаратної наради директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН звітувала про стан забезпечення реалізації законодавства про доступ до публічної інформації у Сумській міській раді.

За 2020 рік до Сумської міської ради та її виконавчих органів надійшло 667 запитів на отримання публічної інформації, що на 22 запити більше, ніж за 2019 рік.

Як повідомила посадовець, цей показник свідчить про високій рівень забезпечення вільного доступу до публічної інформації, якою володіють виконавчі органи міської ради, а саме: забезпечення доступу до публічної інформації шляхом оприлюднення на офіційному сайті; забезпечення умов та безпосереднього доступу до публічної інформації в приміщенні міської ради та її виконавчих органів; забезпечення доступу до публічної інформації у відповідь на інформаційні запити, а також здійснення необхідних норм для забезпечення доступу до публічної інформації в офіційних документах, якими керується в своїй роботі Сумська міська рада та її виконавчі органи.

За результатами розгляду задоволено 638 запитів. Згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закону) 12 запитів надіслано належним розпорядникам інформації. Відмовлено запитувачам в отриманні інформації згідно з пунктом 3 частини 1 статті 22 Закону та Порядку відшкодування витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію (у зв’язку з несплатою витрат, пов’язаних з копіюванням документів) та згідно з пунктом 4 частини 1 статті 22 Закону (у зв’язку з недотриманням вимог до запиту на інформацію) по 17 запитах.

Усі запити на інформацію за 2020 рік вміщують 996 питань різної тематики. Аналіз їх змісту свідчить про те, що найбільш актуальними є питання щодо діяльності органу місцевого самоврядування – 230 запитів, що становить 23%; питання житлово-комунального господарства, кількість яких склала 198, що становить 20% від загальної кількості питань. Запитувачів також цікавлять питання щодо фінансової політики та розпорядження бюджетними коштами – 73 запити, що становить 7,3%; соціального захисту – 70 (7,0%); земельних відносин – 64 (6,4%); охорони здоров’я – 28 (2,8%); транспорту і зв’язку – 21 запит (2,1%); питання праці та заробітної плати – 15 запитів (1,5%).

Від Сумської обласної державної адміністрації та інших органів виконавчої влади надійшло для розгляду як належним розпорядникам інформації 44 запити, від представників ЗМІ – 12.

Слід зазначити, що кількість запитів від фізичних осіб становить 469, що складає 70,3% від загальної кількості, від юридичних осіб – 186 (28%).

«За п’ять місяців поточного року до Сумської міської ради та її виконавчих органів надійшло 226 запитів на отримання публічної інформації, що в порівнянні з аналогічними періодом 2020 року на 67 запитів менше. За результатами розгляду задоволено 204 запити. Згідно з пунктом 3 статті 22 Закону 7 запитів надіслано належним розпорядникам інформації. Відмовлено запитувачам в отриманні інформації згідно з пунктом 4 частини 1 статті 22 Закону у зв’язку з недотриманням вимог до запиту на інформацію, по 7 запитах. Усі запити на інформацію за п’ять місяців 2021 року вміщують 332 питання різної тематики», – повідомила очільниця департаменту комунікацій та інформаційної політики.

Вона додала, що найбільш актуальними є питання щодо діяльності органу місцевого самоврядування – 63 запити, що становить 19%; питання житлово-комунального господарства – 57 (17%); земельних відносин та питання соціального захисту по 24 запити (7,2%); розпорядження бюджетними коштами – 17 запитів (5,1%); питання транспорту і зв’язку та питання праці та заробітної плати – по 9 запитів (2,7%).

Від Сумської обласної державної адміністрації та інших органів виконавчої влади надійшло для розгляду, як належним розпорядникам інформації 18 запитів, від представників ЗМІ – 10.

Запитувана інформація виконавчими органами Сумської міської ради надається своєчасно, без порушень термінів розгляду запитів на публічну інформацію.

В «Офіційному віснику Сумської міської ради» та на Інформаційному порталі Сумської міської ради систематично оприлюднюється інформація про діяльність Сумської міської ради, її структурних підрозділів, прийняті управлінські рішення, а також проєкти розпорядчих актів, що підлягають обговоренню тощо.

На Інформаційному порталі Сумської міської ради створено електронну сторінку «Доступ до публічної інформації», де міститься інформація про порядок подання запитів на публічну інформацію, форма запиту, порядок оскарження дій чи бездіяльності розпорядників інформації, перелік категорій відомостей, що становлять службову інформацію, інформація про механізм громадського контролю, перелік відповідальних осіб за доступ до публічної інформації у структурних підрозділах, звіти про розгляд запитів на публічну інформацію, порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитами на інформацію, довідкова інформація тощо.  

Антоніна Кохан повідомила, що спеціалістами сектору забезпечення доступу до публічної інформації систематично проводиться аналіз відповідей (інформації), які надаються на запити на публічну інформацію та вживаються відповідні заходи щодо надання відповіді в строки, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації».                                                                                

Вона додала, що керівники структурних підрозділів повинні якісно й ефективно забезпечувати право громадян на доступ до публічної інформації, а саме: надавати повну, достовірну та точну інформацію з дотриманням строків розгляду запитів, оскільки кожен розпорядник інформації несе за це персональну відповідальність. Адже порушення посадовими особами місцевого самоврядування права громадян на доступ до публічної інформації тягне за собою дисциплінарну, цивільно-правову та адміністративну відповідальність.

Контроль за дотриманням законодавства про доступ до публічної інформації здійснюється Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини.