Надрукувати
Перегляди: 1687

15 квітня відбувся брифінг за підсумками візиту делегації міста Суми на чолі з міським головою до Луцька та Рівного, який відбувся нещодавно. Поїздку організували, аби обмінятися досвідом у реформуванні ЖКГ.

Сумчани цікавилися успіхами цих міст у реформуванні житлово-комунальної сфери та створенні ОСББ. За словами Олександра Лисенка, досвід Луцька та Рівного засвідчує, що немає нічого неможливого у досягненні поставленої мети. Головне донести до городян, що Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», який набере чинності вже 1 липня, лише відкриє нові можливості мешканцям багатоповерхівок в управлінні своїми будинками.

Це зовсім не означає, що влада залишить мешканців на одинці з їхніми проблемами. Проте, нині необхідно змінити скептичне ставлення сумчан до питання створення ОСББ, яких на сьогодні у Сумах – 153. Але тільки 30% з них функціонує на належному рівні. Звичайно, ОСББ – це не єдиний шлях самоорганізації населення, наголосив Олександр Лисенко. Але він є одним із найбільш дієвих механізмів ефективного використання коштів мешканців будинків на його утримання, зменшення платежів за комунальні послуги, залучення кредитних ресурсів тощо.

При цьому міський голова підкреслив, що в поточному році з міської скарбниці виділено 35 млн. грн. на капітальний ремонт будинків, ще 6 млн. грн. передбачені для ОСББ. Всі ці кошти будуть спрямовані на ті будинки, що нині в аварійному стані.

Але так буде не завжди, адже мешканці теж повинні брати участь у ремонті. Надалі на капітальний ремонт житлового фонду щорічно планують виділяти близько 30 млн. грн. Якщо ж мешканці активізуються і зберуть свою частку коштів на ремонт, решту їм можна буде отримати з міського бюджету. Умова одна – треба створити ОСББ.

З огляду на побачене в Луцьку та Рівному, голова Асоціації ОСББ «Сумщина» Роман ГУЧЕНКО назвав основні кроки, які буде зроблено на шляху по створенню об’єднань співвласників у Сумах: «Нині у нашому місті розроблено Програму 70/30 (для ОСББ). Ми будемо пропонувати створити подібну (50/50) для інших, щоб люди згуртовувалися і розуміли, що їхні будинки не будуть покинуті напризволяще. Необхідно також створити при департаменті інфраструктури міста підрозділ зі сприяння функціонуванню ОСББ, розширити відділ житлового та комунального господарства. А ще, безумовно, проводити більш активну роз’яснювальну роботу серед сумчан з цього приводу».

З цього приводу висловилися і голова постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, благоустрою, енергозбереження, транспорту та зв’язку Вікторія ГРОБОВА. За її словами, однією із передумов успішного функціонування ОССБ є навчання голів цих об’єднань. Адже вони повинні добре розбиратися у всіх технічних нюансах та господарських питаннях. Треба також вирішити певні проблеми із технічною документацією будинків, яка дозволить детально зрозуміти, що саме треба ремонтувати в першу чергу. У цьому активну підтримку цьогоріч планує надати і міська влада.