001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (26 липня – 2 серпня 2021 року).

Бюджет

Станом на 26 липня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1290,5 млн грн, що становить 57,2% до плану на рік.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 32,6 млн грн, що становить 47% до плану на рік.

До бюджету розвитку становлять 6,9 млн грн (кошти від відчуження майна –5,5 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 318,3 млн грн, що становить 99,8 % до плану на січень¬–липень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом липня надійшло: від оренди комунального майна – 2 535,2 тис. грн, що складає 134,9% від планового завдання на місяць; відчуження комунального майна – 331 тис. грн, що в 3,7 рази перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 11 785,7 тис. грн, що складає 67% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 142,7 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 16537,8 тис. грн, що складає 126,3% від планового завдання на сім місяців; відчуження комунального майна – 5496,6 тис. грн, що в 3,2 раза перевищує планове завдання на сім місяців; плати за землю – 105265,4 тис. грн, що складає 91,2% від планового завдання на сім місяців, з них: земельного податку – 37961,7 тис. грн, або 75,2% від плану на сім місяців; орендної плати – 67303,7 тис. грн, або 103,5% від плану на сім місяців; продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що складає 19,8% від планового завдання на рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 587,9 тис. грн, що в 11,8 раза перевищує планове завдання на рік.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 42,9 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,5 раза перевищує завдання на рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією протягом тижня заборговану заробітну плату виплатили три підприємства міста на суму 3520,8 тис. грн: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 3442,3 тис. грн; ТОВ «Газтех» – 68,5 тис. грн; ТОВ «Кінотеатр «Дружба» – 10 тис. грн.
Усього з початку липня цього року вищевказаними підприємствами-боржниками було виплачено 8106,2 тис. грн заборгованої заробітної плати, у тому числі: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 7399,3 тис. грн, ТОВ «Газтех» – 566,3 тис. грн, ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 109 тис. грн, ТОВ «Кінотеатр «Дружба» – 31,6 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління з питань праці взяли участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів (заходами контролю охоплено 20 об’єктів (аптеки, медичні заклади)), провели перевірку з питань охорони праці КУ «Центр матері та дитини».

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилося на світ 50 дітей: хлопчиків – 27 та дівчаток – 23.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилася: 494 особи проти 487.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 236, вуличних травм – 213, дорожньо-транспортних – три, спортивних – три, виробничих – одна, інших – 38.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста укладено 214471 декларацію про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» СМР – 110675, КНП «ЦПМСД № 2» СМР – 103796), що становить 81,2% постійного населення.

Освіта

Управління освіти і науки спільно з управлінням охорони здоров’я провело масову вакцинацію 180 працівників освіти від коронавірусної хвороби COVID-19 вакциною Moderna (всього щеплено 1765 працівників освіти).

Відбулось установче засідання робочої групи з питань розробки Положення про шкільний громадський бюджет Сумської міської територіальної громади.

Представники управління освіти взяли участь в онлайн-зустрічі з керівником проєкту Ради Європи «Сприяння громадян у демократичному процесі прийняття рішень» Володимиром КЕБАЛОМ та національним експертом проєкту Олексієм КОВАЛЕНКОМ з метою налагодження подальшої співпраці.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників створили відеоролик «Лайфхаки роботи з інтерактивною онлайн-дошкою Jamboard».

У садочках функціонували 150 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 2629 вихованці.

Завершено ремонтні роботи: капітальний ремонт підлоги харчоблоку ЗДО № 13, капітальний ремонт приміщень ЗДО № 27, капітальний ремонт приміщень з заміною вікон ЗДО № 29, капітальний ремонт туалетних кімнат ЗДО № 40.

Продовжували капітальний ремонт навчальних приміщень ЗОШ № 6; капітальний ремонт туалетних кімнат ЗОШ № 8, ССШ № 9; ЗОШ № 24; капітальний ремонт приміщень ССШ № 3, СПШ №№ 11, 32, ЗДО № 21; капітальний ремонт куточків видачі їжі по групах ЗДО № 14; капітальний ремонт приміщення майстерні В.Піщанська ЗОШ; капітальний ремонт харчоблоку ССШ № 7, ЗДО № 12; капітальний ремонт приміщення їдальні ССШ № 10.

Розпочали капітальний ремонт приміщень харчоблоку ЗОШ № 20 та ЗДО № 35; капітальний ремонт музичної зали ДНЗ № 16 та капітальний ремонт вимощення ЗДО № 20 .

Тривали роботи з підготовки теплових господарств до роботи в опалювальний період 2021–2022 років відповідно до графіків підготовки.

Проводилися гідравлічні випробування внутрішніх систем опалення, промивка систем опалення, ремонт запірно-регулюючої арматури, ізоляція внутрішніх трубопроводів теплової мережі, метрологічна повірка вимірювальної техніки, поточні ремонти приміщень індивідуальних теплових пунктів.

Отримано акт готовності до нового опалювального періоду 2021–2022 років ССШ № 7, ЗОШ № 22, ДЮСШ № 2, ЗДО № 40.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або у випадках, коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку, а також з 18 травня – з питань оформлення субсидії з урахуванням вимог нового порядку надання даного виду допомоги;
Діяли робочі місця для прийому громадян з питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно – розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.

У секторі очікування Громадської приймальні функціонували місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.

Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Особам, які проходять гемодіаліз (13 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще шести сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 795 особи з числа одинокопроживаючих жителів громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад.

У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів.

Робота з відвідувачами терцентру «Берегиня» проводилася в онлайн-режимі. Для 12 відвідувачів відділень денного перебування проведено заняття в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя»; для 20 відвідувачів терцентру організовано відвідування кінотеатру «Дружба»; 20 осіб взяли участь в екскурсії до Центральної міської бібліотеки ім. Т. Г. Шевченка; 50 осіб взяли участь в пішохідній прогулянці парком ім. І. Кожедуба та дитячим парком «Казка». Всього минулого тижня 180 осіб взяли участь у 16 онлайн та офлайн-заходах культурно-виховного спрямування, 125 осіб – у чотирьох майстер-класах із декоративно-прикладного мистецтва та кулінарії.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 20 особам, відділення обліку бездомних осіб – дев’яти громадянам.

Продовжувалася активна робота з мешканцями громади щодо з’ясування наявності у них умов, за яких житлова субсидія не призначається, а це: перебування осіб зі складу домогосподарства за кордоном понад 60 днів, наявності у них двох і більше транспортних засобів, а також депозитних вкладів та житлових приміщень. За травень–липень субсидію нараховано 14 579 особам на загальну суму 16,2 млн грн. Субсидії готівкою через відділення АТ «Укрпошта» отримають 2469 представників домогосподарств (2,2 млн грн) та 12110 домогосподарств – через банківські установи (14 млн грн).

Нараховано пільги при оплаті за житлово-комунальні послуги за липень 12309 пільговикам на суму 4,6 млн грн: готівкою через установи банків або поштові відділення отримають 4393 особи (2 млн грн), в безготівковій формі – 7916 пільговиків (2,6 млн грн).

КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (1331 тис. грн).

Профінансовано три заклади вищої та три заклади фахової передвищої освіти для забезпечення проведення виплати 610 студентам, яким призначено соціальну стипендію за липень 2021 року (979,9 тис. грн).

Виконуються програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»: дружині померлого захисника України, смерть якого пов’язана із захистом Батьківщини, надано одноразову матеріальної допомогу на виготовлення, встановлення намогильної споруди та елементів благоустрою на могилі чоловіка (45 тис. грн); двом захисникам України, які отримали поранення під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. грн; власникам автостоянок компенсовано вартість послуг із зберігання в квітні - червні поточного року транспортних засобів 23 водіїв з інвалідністю та водіїв, які перевозять осіб з інвалідністю (31,7 тис. грн); проведено відшкодування витрат надавачам послуг та об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків за надані в червні 2021 року пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням міської ради (132,8 тис. грн).

У режимі відеозв’язку проведено засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. У підсумку ухвалено позитивне рішення щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 29 ВПО без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 30 липня перебували на обліку, становила 2418 осіб, з яких 2119 осіб (88%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1947 осіб (зареєстрованих безробітних – 1580).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 85 осіб.

Станом на 30 липня розірвано 110 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 789 одиниць: для робітників – 511, службовців – 205, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 73. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.