004.jpg

Центр професійного розвитку педагогічних працівників провів освітній дайджест «Розвиток критичного мислення молодших школярів» для 53 учителів початкових класів.

Як зазначають у ЦПРПП, актуальність питання надзвичайно висока, адже критичне мислення дає людині інструменти, щоб зробити власне життя більш осмисленим і успішним. Для вчителя важливо володіти алгоритмом навчання критичного мислення, щоб ефективно використовувати його на уроках і тим самим допомагати учням долати сумніви, ставити правильні запитання, шукати й бачити зв’язки між явищами, розрізняти факти й суб’єктивне бачення, не піддаватися на маніпуляції.

Під час заходу Лілія САМОЙЛЕНКО, консультант Центру, залучила учасників до виконання вправ, що сприяють розвитку критичного мислення: «Прогнозування за ілюстрацією», «Метод Fishbone». Консультант поінформувала про принципи, інструменти, структуру уроку розвитку критичного мислення. За допомогою навчального ресурсу Wordwall учасники заходу повторили опрацьований матеріал.

Олена КОСТЕНКО, учитель початкових класів, заступник директора з навчально-виховної роботи СПШ № 11, презентувала власний педагогічний досвід використання технологій критичного мислення, представила прийоми: «Шість капелюхів», «Читацький кубик», «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися», «Ромашка запитань», «Читацьке колесо», створення діафільмів за прочитаним твором тощо.

Інна ПРОЙДАКОВА, учитель початкових класів Стецьківського закладу загальної середньої освіти, висвітлила власний практичний досвід, окреслила труднощі, з якими можна зіткнутися на шляху опанування основ критичного мислення, надала поради щодо ефективного використання ІКТ для вдосконалення навичок критичного мислення дітей.

Учасники зробили висновок, що учитель може вдало поєднувати роботу над предметним матеріалом з розвитком критичного мислення учнів.