004.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (14–21 серпня 2023 року).

Бюджет
Станом на 17 серпня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,7 млрд грн, що становить 62,4% до плану на рік.

Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила на означену дату 6,3 млн грн або «-» 0,4%, переважно через податок на доходи фізичних осіб.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 151,7 млн грн (або на 10,1%) переважно через податок на доходи фізичних осіб, акцизний податок, місцеві податки та збори, плату за надання адміністративних послуг і надходження орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень – грудень 2022 року та січень – червень 2023 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).

До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 71,4 млн грн, що становить 66% до плану на рік.

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 366,8 млн грн, до спеціального – 204 млн грн, (200 млн грн – кошти на реконструкцію теплових мереж для забезпечення взаємного резервування теплових джерел Сумської ТЕЦ та КППВ; 3,6 млн грн – грантові кошти GIZ на реалізацію проєкту «Улаштування мережевої сонячної електростанції для забезпечення безперебійного гарячого водопостачання будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди»; 0,4 млн грн – кошти на реалізацію грантового проєкту «Підвищення обізнаності населення Сумської міської територіальної громади про можливості відновлювальної енергетики» ЦЕНТУМ).

Плата за землю та комунальне майно

З початку серпня надійшло:

• від оренди комунального майна – 1,2 млн грн, що становить 23,1% від планового завдання на серпень;

• плати за землю – 2,6 млн грн, що становить 28,2% від планового завдання на серпень (земельного податку – 736,4 тис. грн або 18,9% від плану на поточний місяць; орендної плати – 1,7 млн грн або 35,9% від плану на поточний місяць);

• коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 363,8 тис. грн, що в 10,7 раза перевищує планове завдання на серпень;

З початку року надходження склали:

• від оренди комунального майна – 70 млн грн, що становить 117,07% від планового завдання на рік;

• від відчуження комунального майна – 1,6 млн грн, що складає 100% від планового завдання на рік;

• коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 25,5 тис. грн, що становить 170% від планового завдання на рік;

• плати за землю – 88 млн грн, що становить 137,1 % від планового завдання на січень – серпень (земельного податку – 27,5 млн грн або 92,4% від плану на січень – серпень; орендної плати – 60,7 млн грн або 175,5% від плану на січень – серпень (коштом погашення заборгованості за попередні періоди);

• коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 4,2 млн грн, що в 15,5 раза перевищує планове завдання за січень – серпень;

• плати за встановлення земельного сервітуту – 13,6 тис. грн, що становить 69,7% від планового завдання на січень – серпень;

• коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у комунальній власності, – 1,6 млн грн, що складає 100% від планових розрахунків на січень- серпень 2023 року.

Освіта

Завершено обстеження закладів освіти Сумської міської ТГ щодо їх готовності до роботи в 2023/2024 навчальних роках. Робочою групою у складі працівників управління освіти і науки, представників Сумського районного управління Головного Управління ДСНС України у Сумській області, Сумського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області, відділу з охорони праці, управління охорони здоров’я оглянуто 87 закладів освіти та підписано відповідні акти.

Проведено опитування батьків стосовно їх вибору форми навчання для дітей з 1 вересня 2023 року з метою забезпечення якісної підготовки закладів освіти до організованого початку 2023/2024 навчального року, визначення форми організації освітнього процесу. Участь в опитуванні взяли 26580 респондентів (94,4%). Результати опитування показали, що 54% батьків підтримують організацію освітнього процесу в очній формі, 46 % батьків – в дистанційній формі. В опитуванні взяли участь 10229 батьків учнів 1 – 4 класів, 64,2% з яких надали перевагу офлайн навчанню, 35,8% – онлайн навчанню. В опитуванні взяли участь 13510 батьків учнів 5–9 класів, 49,7 % батьків зазначили, що варто проводити навчання офлайн, 50,3% – онлайн. В опитуванні взяли участь 2841 батьків учнів 10–11 класів, 51,4 % батьків обрали для своєї дитини очне, 48,6% – онлайн навчання.

Отримано та розподілено між заклади загальної середньої освіти 12489 підручників для 6 класу Нової української школи, зокрема «Українська література», «Українська мова», «Математика», «Технологія», «Англійська мова», «Пізнаємо природу» тощо.

Спеціалістами Інклюзивно-ресурсного центру №1 обстежено 21 особу з особливими освітніми потребами, надано 65 консультацій та ознайомлень законних представників особи з висновками та отриманням психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг в закладах освіти.

Проведено педагогічний мікс «Є ідея!» консультантами Центру професійного розвитку педагогічних працівників, в якому взяли участь 300 педагогічних працівників. До уваги педагогів було запропоновано 11 майстерок.
71 заклад освіти одержав акт готовності до нового опалювального сезону. Очікують на заміну лічильника теплової енергії – чотири заклади освіти.

Документи на підписі у теплопостачальної організації перебувають ще у чотирьох. Проходять навчання з Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж відповідальні особи з трьох закладів. Усувають недоліки приписів також три навчальні заклади.

Соціальний захист

Протягом звітного періоду надано 3 645 послуг соціального характеру (з початку року – понад 157 тисяч послуг) щодо оформлення документів для призначення та виплати різних видів державної та місцевих допомог, а також з питання отримання гуманітарної допомоги.

Всього проведено 41 прийом (20 виїздів) в «мобільних соціальних центрах», під час яких прийнято 245 мешканців громади.

Протягом тижня було зареєстровано 23 випадки домашнього насильства, з них відносно чотирьох осіб домашнє насильство відбувається вже повторно. Постраждалим надано допомогу відповідно до проведеної оцінки потреб, кривдникам винесено приписи із забороною контактувати з постраждалими особами. Працівниками мобільної бригади здійснено 18 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надано психологічну допомогу та консультації із соціальних послуг.

Направлено дитину з числа внутрішньо переміщених осіб на оздоровлення до позаміського закладу «Водограй» (Івано-Франківська область).

На виконання програм «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей» забезпечено виплату різних додаткових гарантій за рахунок коштів бюджету громади на суму 6,5 млн грн.

Надання соціальних послуг забезпечено в рамках роботи підпорядкованих комунальних установ, Сумського міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки).

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» надано 3 149 соціальних послуг, вперше на обслуговування взято 25 осіб. Із 87 особами з інвалідністю та 58 людьми похилого віку на базі відділень денного перебування «Калина», «Злагода» та «Спільнота» проведено інформаційну, освітню та культурно-розвивальну роботу, в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя» проведено вісім занять для 87 відвідувачів.

Протягом звітного періоду терцентром організовано та проведено 19 заходів культурно-виховного спрямування, якими охоплено 140 осіб, та дев’ять майстер-класів з декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарії, в яких взяли участь 70 відвідувачів денних відділень. Щопонеділка та щочетверга продовжуються заняття «Групи здоров’я» у спортзалі Міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» та щосереди на території біля озера Чеха (скандинавська ходьба), в яких на цьому тижні взяла участь 31 особа. Проведено чотри заняття на факультетах «Університету третього віку», якими охоплено 58 слухачів. У рамках реалізації спільного проекту ТОВ «Сумська паляниця» Меморандуму «Соціальний хліб» 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами: безкоштовно видано 300 одиниць хліба та 300 батонів . Продовжувалася співпраця з волонтерським рухом «МИ ТУТ», в ході якої працівниками терцентру та його відвідувачами надавалася допомога для потреб ЗСУ: виготовлялися маскувальні сітки та маскувальний одяг, килимки, обереги, нижня білизна, шкарпетки, подушки.

Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувалися 23 людини, в тому числі двоє безхатьків звернулись до установи вперше та отримали відповідні соціальні послуги. Для 40 осіб проведено 42 заходи із соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових та соціальних навичок, із 20 безхатьками психологом проведено чотри групових профілактичних та психокорекційних бесід. За сприяння установи для 22 осіб проведено два благодійних обіди та цих же осіб додатково забезпечено продуктовими наборами.

Здійснено вихід соціального патруля в місцях можливого скупчення бездомних осіб в районі вул. Іллінська та вул. Петропавлівська, а також в районі Покровської та Театральної площ, в ході якого розповсюджено листівки з інформацією про роботу Будинку нічного перебування, та виявлено безхатька, який на далі звернувся до установи за отриманням відповідних соціальних послуг.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надавалися послуги з соціальної адаптації, медичні та реабілітаційні, які отримали 46 учасників бойових дій і 126 представників сімей захисників, зокрема 12 осіб звернулися до установи вперше, 26 отримали юридичні консультації.

Проведено вісім заходів культурно-виховного спрямування для учасників бойових дій, членів їхніх сімей.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 18 серпня перебували на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості, становила 1800 осіб (934 сумчанина), з яких 697 осіб (463 сумчан) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштували 1841 людину, з них зареєстрованих безробітних – 1398.

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 135 безробітних.

До виконання суспільно корисних робіт залучили 479 людей з-поміж зареєстрованих безробітних (у Сумах – 209 осіб). На виконання громадських робіт направили 47 осіб.

Актуальна база вакансій станом на 18 серпня налічувала 837 одиниць: для робітників – 398, службовців – 365, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребує спеціальної підготовки, – 74.