У рамках проекту «Школа Енергії 2.0.» у школі № 5 відбуваються Шкільні дні енергії.
Вони триватимуть до 27 квітня. Захід організовано за підтримки Асоціації «Енергоефективні міста України» у співпраці з міською радою.
Впродовж Шкільних днів енергії відбуватимуться різноманітні заходи, презентації, виступи, інтерактивні ігри, екоквести, відкриті уроки, показові енергетичні аудити приміщень та безліч інших цікавинок, за допомогою яких юні енергоменеджери поширюватимуть інформацію про те, як управляти енергоспоживанням, економити ресурси і дбати про довкілля.
Учні школи разом із вчителем презентуватимуть результати впровадження проекту в їхній школі та демонструватимуть інструменти та підходи, завдяки яким вони отримали право називатися юними енергоаудиторами та енергоменеджерами.
Передували цьому два тренінги для вчителів, під час яких вони опанували базові елементи енергетичного менеджменту, ознайомилися із завданнями та заходами проекту, налагодили співпрацю із енергоменеджерами свого міста і технічними експертами проекту, а також отримали знання, як організувати та провести Шкільні дні енергії.
Енергетичні команди, що були сформовані вчителем та групою учнів у кожній школі, отримали спеціально розроблену технічними експертами проекту Методологію розбудови шкільного енергетичного менеджменту та доступ до програмного продукту і розпочали щоденний моніторинг показників енергоспоживання та внесення їх до програми.
Впродовж зимових місяців технічні експерти відвідали всі школи проекту. Під час зустрічей юні енергоменеджери презентували результати своєї роботи, зокрема, розказали, як вони виконують щоденний енергетичний моніторинг. Він полягає у зніманні показників засобів обліку та внесенні даних до програмного продукту для енергомоніторингу, вимірюванні внутрішньої температури і виконанні ревізії справності елементів внутрішніх інженерних систем школи (світильників, водорозбірної арматури, зливних бачків тощо). Діти з цікавістю опанували нову для них програму та проаналізували результати використання енергії в школі за таблицями, схемами та графіками.
У березні вийшов перший навчальний відеоролик проекту про поетапний процес створення системи енергетичного менеджменту на прикладі Конотопської спеціалізованої школи № 2. У матеріалі розповідається про завдання, методологію та інструменти, які застосовуються на новому етапі проекту, енергетичну декларацію, програмне забезпечення для енергоменеджменту та про процес зняття даних з лічильників, при цього особливу увагу приділено важливим моментам: часу, періодичності збору даних і тому, які дані моніторяться. Відео розраховане на широку аудиторію, зокрема, керівників шкіл, вчителів, учнів та міських енергоменджерів.
Активна фаза проекту завершиться Енергетичним табором, який заплановано провести влітку у Славську в Карпатах, втім, учні і надалі під наглядом вчителів проводитимуть енергомоніторинг, виконуватимуть первинний аналіз його результатів, братимуть участь у шкільних подіях та поширюватимуть досвід та навички, здобуті у проекті, серед інших шкіл, органів місцевої влади, своїх родин, друзів, а також серед широкого загалу.
Нагадаємо, проект «Школа Енергії 2.0» реалізується Асоціацією «Енергоефективні міста України» за підтримки проекту «Створення енергетичних агентств в Україні», що впроваджується компанією «Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ) ГмбХ» за дорученням Федерального міністерства довкілля, охорони природи, будівництва та безпеки ядерних реакторів Німеччини. Термін реалізації проекту: грудень 2016 року – грудень 2017 року. Для участі у проекті було відібрано 15 шкіл з усієї України. Метою проекту є покращення енергоефективності та енергозбереження в школах проекту шляхом запровадження енергомоніторингу та енергоменеджменту; підняття рівня обізнаності школярів, а також передача їм технічних знань щодо енергоспоживання і поширення набутого досвіду в місцевій громаді та в інших навчальних і освітньо-виховних закладах.
Детальніше про Шкільні Дні Енергії, інші заходи та очікувані результати другої фази проекту, а також досягнення першої можна дізнатись за цим посиланням.