002.jpg

У Сумській міській ТГ розробили План реорганізації мережі закладів освіти на 2024 – 2028 роки.

Про впровадження в громаді реформи профільної середньої освіти та передбачені у зв’язку з цим зміни розповіли на брифінгу заступник міського голови Станіслав ПОЛЯКОВ, начальник управління освіти і науки Неля ВЕРБИЦЬКА та заступник начальника управління освіти і науки Світлана КОБИЛЕЦЬКА.

Реформа середньої освіти тісно пов’язана з реформою Нової української школи. Головна мета змін – підвищити якість освіти, створити комфортніші умови навчання та особистого розвитку.

«Всі учасники освітнього процесу повинні мати доступ до якісної освіти. На це й спрямована реформа», – наголосила Неля Вербицька.

Станіслав Поляков зауважив, що нинішній проєкт Плану реорганізації закладів загальної середньої освіти відрізняється від пропонованого раніше, бо ж складений з урахування законодавчих змін у сфері освіти, що відтоді були ухвалені. Також попередньо спеціальна Координаційна рада зустрічалась з керівниками закладів, а ті своєю чергою провели консультації з педагогічними колективами та батьківською громадськістю. Цього тижня освітяни презентували документ депутатам міської ради.

«План реорганізації складений з урахуванням отриманих пропозицій і рекомендацій. Далі його затвердять на сесії міської ради, та подадуть на розгляд обласної ради, а та – до Міністерства освіти і науки України. План перспективної мережі закладів профільної середньої освіти має бути затверджений на обласному рівні до 1 вересня поточного року. Реформування здійснюватиметься поступово, і триватиме до 2033 року. Тож, всі учасники освітнього процесу матимуть час для адаптації», – наголосив заступник міського голови.

Реформу профільної середньої освіти втілюватимуть протягом 10 років: 2023 – 2024 роки – підготовчий етап, 2025 – 2026 роки – пілотування (в окремих закладах); 2027 – 2029 роки – впровадження (перехідний етап); 2029 – 2033 роки – впровадження (фінальний етап реформи). У 2024/2025 навчальному році кардинальних змін у системі закладів загальної середньої освіти Сумської міської ТГ не відбудеться.

Як повідомила Світлана Кобилецька, реформа передбачає наступні типи закладів: загальної середньої освіти; гімназії; ліцеї; спеціальні школи; навчально-реабілітаційні центри; наукові, мистецькі, спортивні, військові ліцеї; заклади професійно-технічної освіти та фахової передвищої освіти. Початкові школи (початкова та дошкільні освіта, наповнюваність класів від п’яти до 24 дітей) та гімназії (початкова, базова середня освіта, наповнюваність класів від п’яти до 30 дітей) зараховуватимуть учнів відповідно до території обслуговування, а ліцеї (базова середня, профільна середня освіта) – за результатами вступного випробування.

Засновниками ліцеїв можуть виступати заклади вищої освіти, обласні ради, територіальні громади. Відповідно до прогнозованого контингенту учнів, які у 2027-2028 роках підуть до 10-х класів, у Сумській міській тергромаді має бути вісім ліцеїв, три з яких – створює Сумська обласна рада (ліцей для обдарованих дітей, мистецький і спортивний), решту – Сумська міська рада.

Планом реорганізації визначено шість початкових шкіл (заклади № 11, № 14, № 28, № 30, № 31, № 32), 22 гімназії з початковою школою (школи № 1, № 2, № 4, № 5, № 6, № 10, № 13, № 15, № 16, № 17, № 18, № 19, № 20, № 21, № 22, № 23, № 25, № 26, № 27, № 29, Стецьківська та Великочернеччинська), одна філія гімназії (Піщанська школа), п’ять ліцеїв (школи № 7, № 9, № 24, № 33, класична гімназія), спеціальний заклад освіти (Спеціальна школа), багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр (БНРЦ № 1). Для кожного закладу розроблена дорожня карта.

Для ще п’яти, які наразі є малокомплектними, але водночас вимагають значного фінансування, – окремий сценарій: школа № 3 – припинення закладу, школа № 8 – реорганізація шляхом приєднання до класичної гімназії, НВК № 16 – припинення функціонування дошкільного підрозділу, Піщанська школа – філія Стецьківського закладу, В-Піщанська – ліквідація.

Зміни щодо закладів освіти у старостинських округах не одномоментний, а тривалий процес. Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проєкту відповідного рішення, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до ухвалення відповідного рішення.

Посадовці запевнили, що школярам і дошкільнятам із закладів, щодо яких не вбачають перспектив для розвитку, забезпечать умови для навчання та виховання. Зокрема, у розпорядженні Стецьківської школи два автобуси, якими можна підвозити потенційних учнів, а для дошкільнят із НВК № 16 є місця в інших дитсадках.