Сумчани мають право подавати звернення з метою внесення пропозицій щодо поліпшення діяльності органів влади, викриття недоліків у роботі та оскарження дій посадових осіб. Розгляд звернень громадян на адресу міського голови, Сумської міської ради та її виконавчого комітету здійснюється відповідно до вимог:
- Конституції України (ст. 40, ст. 55);
- Закону України "Про звернення громадян";
- Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»;
- Постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. N 348 «Інструкція з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації»;
- Рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 16.05.17 № 270 «Про Регламент роботи виконавчих органів Сумської міської ради»
- Рішення виконавчого комітету від 20 березня 2018 року № 152 щодо затвердження Порядку роботи зі зверненнями та організації особистого прийому громадян у Сумській міській раді та її виконавчих органах.
Звернення може бути індивідуальним або колективним, усним чи письмовим (електронним), надісланим поштою або переданим громадянином особисто.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії» та реєструється посадовою особою. Подати усне звернення можна телефоном за номерами 700-007, (067)4968600.
Сумчани мають право звернутися до керівництва міської ради на особистий прийом. Запис громадян на особистий прийом проводиться працівниками відділу звернень громадян департаменту комунікацій та інформаційної політики з понеділка по четвер з 8:00 до 12:00 та з 13:00 до 17:00, в п’ятницю — з 8:00 до 12:00 та з 13:00 до 15:45 за адресою: майдан Незалежності, 2, кабінети № 10, № 14 (графік проведення особистого прийому). Під час запису на особистий прийом громадянин надає письмовий виклад змісту питань, що порушуватимуться, та копії наявних рішень, прийнятих із цих питань, а також інші документи по суті.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Прийом звернень громадян в електронній формі у Сумській міській раді та її виконавчих органах здійснюється на сайті міської ради у розділі "Електронне звернення" або на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати (ЗРАЗОК).
Письмові звернення до міського голови, Сумської міської ради та її виконавчого комітету можна надсилати за адресою: 40000, м. Суми, майдан Незалежності, 2, або надати особисто (чи через уповноважену особу) до відділу звернень громадян управління документообігу та публічної інформації департаменту комунікацій та інформаційної політики.
Прийом звернень здійснюється щоденно у робочі дні (з понеділка по четвер – з 8:00 до 17:15, у п’ятницю – з 8:00 до 16:00, перерва — з 12:00 до 13:00) за адресою: майдан Незалежності, 2, перший поверх, кабінет № 14, тел. 700-612.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше 15 днів. Можливо подовжити термін розв'язання питань, але не більше 45 днів.