007.jpg

Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2009 році  

Робота з розгляду звернень громадян, організації особистого прийому у структурних підрозділах міської ради здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", розпоряджень голови облдержадміністрації та рішень виконавчого комітету міської ради з цього питання.

З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результатами розгляду звернень громадян 03 лютого 2009 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2008 рік та ухвалено відповідне рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.

Крім того, стан роботи із зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради обговорювався на апаратній нараді при міському голові у липні 2009 року.

Щокварталу проводився аналіз роботи із зверненнями громадян та вживались відповідні заходи реагування для вирішення нагальних потреб мешканців міста.

У напрямку вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та підвищення ефективності їх розгляду у лютому 2009 році було проведено навчання посадових осіб органів місцевого самоврядування з питання "Про стан виконання структурними підрозділами Сумської міської ради Закону України "Про звернення громадян", 20 жовтня 2009 року була проведена нарада-семінар з працівниками відділів та управлінь відповідальних за роботу зі зверненнями громадян.

Планом роботи управління інформаційно-аналітичної роботи передбачено перевірку відділів, управлінь міської ради на предмет виконання законодавства України та з метою надання методичних рекомендацій з питань ведення діловодства щодо звернень громадян. Протягом 2009 року перевірено стан роботи зі зверненнями громадян у 10 управліннях та відділах міської ради.

З метою вдосконалення порядку та підвищення ефективності здійснення особистого прийому громадян керівництвом міської ради та її виконавчого комітету затверджено графік та порядок проведення особистого прийому громадян. Так, прийом мешканців міста проводиться керівниками міської ради, її виконавчого комітету щоденно, крім середи ( депутатський день). Управління інформаційно-аналітичної роботи через місцеві аудіовізуальні та друковані засоби масової інформації постійно інформує територіальну громаду про порядок прийому громадян керівниками органів влади. За 2009 рік до виконавчих органів міської ради надійшло 70958 звернення з них 59654 прийнято на особистому прийомі.

З серпня 2006 року на Веб-сайті міської ради запроваджено рубрику online-приймальня міського голови". Робота "online-приймальні" суттєво впливає на зменшення звернень громадян на особистому прийомі до міського голови та його заступників. За 2009 рік через "online-приймальню" до міського голови звернулось 493 мешканці міста, що на 50 звернень більше, ніж за 2008 рік.

Протягом 2009 року до виконавчого комітету міської ради надійшло 4464 звернень, що на 771 або на 14,7 відсотка менше, ніж у попередньому році, у тому числі на особистому прийомі розглянуто 485 звернень, що на 42 або на 8% менше ніж у 2008 році.

Від інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій, ветеранів праці, багатодітних сімей, осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, дітей війни надійшло 753 звернення. Найчастіше ці громадяни зверталися з питань можливості збільшення розмірів пенсії, надання допомоги в проведенні лікування, придбанні ліків тощо.

Загалом у зверненнях громадян порушено 4629 питань. Як і впродовж останніх років, у листах найчастіше постають проблеми житлово-комунальної сфери – 1461 (на 310 звернень менше, ніж за відповідний період минулого року або 31,5 % від загальної кількості). Найбільше мешканців міста турбує незадовільний стан житлового фонду та його експлуатація (ремонт покрівель, ліфтів, внутрішньобудинкових мереж, ремонт під’їздів та інше), рівень тарифів на комунальні послуги, незадовільна робота обслуговуючих організацій. Разом з тим, заслуговує уваги тенденція до зменшення таких звернень, так у 2007 році їх було 2323, у 2008 -1771.

Залишається великою кількість звернень з питань надання земельних ділянок для індивідуального будівництва. За 2009 рік таких звернень надійшло 1092. Питома вага цих звернень в загальній кількості становить 23,5%. Зменшилась кількість звернень, які стосуються галузей будівництва, торгівлі і громадського харчування, зв’язку, соціального захисту населення, також зменшилась кількість колективних та повторних звернень.

Разом з тим збільшилось звернень з питань транспорту, поліпшення житлових умов, охорони здоров’я.

Аналіз роботи зі зверненнями громадян свідчить про необхідність посилення уваги посадових осіб до виконання Закону України "Про звернення громадян". Адже основним чинником невдоволення громадян розглядом їхніх звернень є відсутність вичерпної, аргументованої відповіді, порушення термінів розгляду.

Призводить до збільшення звернень також надання обіцянок виконати ті чи інші роботи в певний термін, які потім не завжди виконуються. Так, за 2009 р. на довгостроковому контролі залишилось 59 звернень із них по 19 терміни пройшли. Найбільша кількість таких звернень в управлінні житлової політики, комунального господарства та благоустрою їх кількість становить 25 звернень, з яких 3 мають порушені терміни. Багато звернень в управлінні архітектури та містобудування - 15, з них порушено - 5. На довгостроковому контролі у комунальних підприємствах – 19 звернення, з яких 11 з порушенням термінів.

З 1 липня 2008 року запроваджено автоматизовану реєстрацію звернень громадян та контроль за їх розглядом. Застосування програмного забезпечення з документообігу дозволяє оперативно контролювати діяльність структурних підрозділів щодо розгляду звернень громадян.