0012.jpg

Робота з розгляду звернень громадян, організації особистого прийому у виконавчих органах міської ради здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови Сумської обласної державної адміністрації та рішень виконавчого комітету міської ради з даного питання.

З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені чинним законодавством терміни.

За результатами аналізу звернень громадян впродовж І півріччя 2015 року до виконавчого комітету Сумської міської ради надійшло 1610 звернень громадян, що в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 550 звернень (або на 34%) більше.

 

Порівняння загальної кількості звернень за І півріччя 2014 та 2015 років

1443613546 1

 

Більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян в розрахунку на 10 тис. населення. В І півріччі 2015 року даний показник склав 60 звернень на 10 тис. населення, тоді як в І півріччі 2014 року цей показник становив 39.

 

Кількість звернень у розрахунку на 10 тис. населення

1443613573 2
 

Керівництво міської ради постійно проводить зустрічі з представниками громадськості щодо обговорення найбільш актуальних питань життєдіяльності міста, постійно проводиться роз’яснювальна робота серед населення, що сприяє зменшенню потреби мешканців звертатись до органу місцевого самоврядування за роз’ясненнями з тих чи інших питань.

Із загальної кількості звернень 243 (15%) становлять звернення отримані на особистих прийомах керівництва, 1367 (85%) – письмові звернення.

 

Структура звернень

1443613609 3
 

Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради в І півріччі 2015 року вміщують 1713 питань різної тематики, із них 536 питань (або 31%) вирішено позитивно.

 

Структура питань, що порушувались у зверненнях 

1443613768 4

 

За спектром і характером основних питань, з якими звертались мешканці міста, традиційно на першому місті - питання житлово-комунального господарства, їх кількість склала 943, що становить 55% від загальної кількості. Слід зазначити, що в порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень з питань житлово-комунального господарства збільшилась в 2 рази. Найчастіше громадяни порушували питання проведення ремонтів ліфтів, покрівель, мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту та утримання доріг і тротуарів. За звітний період позитивно вирішено 30 % питань житлово-комунального господарства.

На другому місці за кількістю звернень постають питання земельних відносин. Їх кількість склала 162 (9%). Порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість звернень з питань земельних відносин збільшилась на 89 звернень (55%). Здебільшого це питання надання у власність земельних ділянок, земельні спори.

Також важливими для мешканців міста є питання архітектури та будівництва. За звітний період таких звернень надійшло 108 (6%), що на 40 (37%) більше ніж за аналогічний період минулого року. Переважно це питання незгоди з проведенням будівельних робіт, питання присвоєння поштової адреси, тощо.

Актуальними для мешканців міста є питання соціального характеру (106 звернень – 6%), що у порівнянні з минулим роком на 58 звернень (55%) більше. Здебільшого це питання надання матеріальної допомоги або отримання різних видів соціальної допомоги. З даним питанням здебільшого звертаються найменш захищені верстви населення, зокрема інваліди, пенсіонери, ветерани війни та праці, які потребують особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих проблем.

Аналіз роботи зі зверненнями громадян свідчить, що повторних звернень за звітний період не надходило. Загальна кількість колективних звернень в І півріччі 2015 року склала 270, що в порівнянні з минулим роком на 165 звернень більше. Найбільш актуальними питаннями серед колективних звернень були звернення щодо відновлення роботи ліфтів, ремонту доріг і прибудинкових територій, встановлення дитячих майданчиків та приладів обліку теплопостачання.

 
1443613785 5
 

Збільшилась кількість звернень, що надійшли на розгляд від обласної державної адміністрації. Так, в І півріччі 2015 року надійшло 136 таких звернень, тоді як за аналогічний період минулого року – 96, що на 40 звернень (або на 29%) більше.

На особливому контролі знаходяться звернення, які надійшли з Верховної Ради України, Адміністрації Президента та Кабінету Міністрів України, проводиться моніторинг результативності розгляду цих звернень.

Так, в І півріччі 2015 року таких звернень надійшло 39, з них 16 (41%) вирішено позитивно, на інші надані роз’яснення згідно з вимогами чинного законодавства.

Звернення інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу міський голова розглядає особисто. Протягом І півріччя 2015 року таких звернень надійшло 5, з них 2 - вирішено позитивно.

Так, на звернення інваліда Великої Вітчизняної війни щодо ремонту проїжджої частини по вул. Кузнечній управлінням капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради проведений ремонт дороги в районі житлового будинку № 70.

Звертається особлива увага на звернення від найменш захищених верств населення, зокрема інвалідів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС.

 

Структура звернень від найменш захищених категорій населення

1443613922 6

 

В І півріччі 2015 року від даної категорії громадян надійшло 254 звернення. Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків, забезпечення житлом тощо.

Забезпечується уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Згідно з затвердженим графіком прийому громадян з особистих питань міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, заступником міського голови, керуючим справами виконавчого комітету в І півріччі 2015 року проведено 44 прийоми, на яких розглянуто 243 звернення громадян. Позитивно вирішено 88 питань (33%).

Міським головою Лисенком О.М в І півріччі 2015 року проведено 10 прийомів громадян з особистих питань, на яких отримано 74 звернення та прийнято 157 громадян.

Всього мешканцями міста було порушено 86 питань, з яких позитивно вирішено 29, тобто 34%.

Слід зазначити, що із загальної кількості звернень, отриманих на особистих прийомах керівництва міської ради, особисто міським головою розглянуто 30% звернень.

Громадяни здебільшого порушували питання житлово-комунального господарства, а також питання незгоди з веденням будівництва, поліпшення житлових умов та інше.

Всі мешканці, які звернулись на особистий прийом до міського голови, отримали компетентні відповіді та ґрунтовні роз’яснення щодо порушених ними питань. На звернення, які потребують додаткового вивчення та вирішення, міським головою надані доручення відповідним структурним підрозділам міської ради.

Окремі питання, порушені у зверненнях мешканців міста, вирішити через недостатність коштів позитивно і відразу, на жаль, не було можливості, тому вони включені до плану роботи на наступний період та перебувають на довгостроковому контролі.

Працівники відділу звернень громадян щоденно проводять консультативний прийом.

Департамент комунікацій та інформаційної політики постійно інформує територіальну громаду міста про порядок прийому громадян керівниками органів влади.

Враховуючи вимоги сучасності та стрімкий розвиток новітніх технологій, на веб-сайті Сумської міської ради працює онлайн-приймальня міського голови. Звернення громадян через електронну приймальню є досить зручним для мешканців міста, так як вони мають можливість звернутись до міського голови з особистих питань дистанційно в будь-який зручний для них час.

Міський голова особисто розглядає звернення, які надійшли до онлайн-приймальні та надає відповіді заявникам, що значно спрощує процедуру звернення, забезпечує швидке реагування на ті чи інші питання, порушені мешканцями міста. Звернення, які потребують додаткового вивчення та вирішення перебувають на контролі, по них надаються доручення відповідним структурним підрозділам міської ради.

За звітний період через онлайн-приймальню до міського голови надійшло 106 звернень від мешканців міста.

З метою вдосконалення проведення особистого прийому громадян керівниками окремих структурних підрозділів здійснюються прийоми громадян за місцем проживання та роботи.

Стан виконавської дисципліни у виконавчому комітеті Сумської міської ради знаходиться на належному рівні. Порушень термінів розгляду звернень громадян у І півріччі 2015 році структурні підрозділи не допустили. Проте потребує покращення якість розгляду звернень громадян та відповідей на них. Спостерігаються випадки відсутності вичерпної, аргументованої відповіді. Такі відповіді, як правило, повертаються міським головою та його заступниками на доопрацювання.

У разі, коли звернення потребують додаткового опрацювання або виділення додаткових коштів із місцевого бюджету для вирішення питань, порушених в них, строки розгляду подовжуються. У цьому випадку заявникам надаються додаткові відповіді. У більшості випадків це стосується звернень, в яких порушуються питання житлово-комунального господарства (встановлення дитячих майданчиків, ремонт під’їздів у будинках, капітальні ремонти покрівель та ін.). Такі звернення залишаються на контролі до остаточного їх вирішення.

Щоквартально проводиться аналіз роботи зі зверненнями громадян та вживаються відповідні заходи реагування для вирішення нагальних потреб мешканців міста. Інформація про розгляд звернень громадян виконавчими органами Сумської міської ради щоквартально розміщується на офіційному сайті міської ради.

З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у лютому 2015 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2014 рік та ухвалено відповідне рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.

Крім того, у І кварталі 2015 року на апаратній нараді при міському голові було заслухано питання про стан роботи зі зверненнями громадян у відділі охорони здоров’я Сумської міської ради, у ІІ кварталі поточного року – про стан роботи зі зверненнями громадян у КП «Сумижитло».

У Сумській міській раді та її виконавчих органах і надалі буде здійснюватись систематична робота із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, персональної відповідальності керівників виконавчих органів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях громадян, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях.