Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” Сумською міською радою вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.
Всього у І кварталі 2020 року до Сумської міської ради надійшло 1187 звернень, що на 207 звернень або 15% меньше ніж в аналогічному періоді минулого року.
У І кварталі 2020 року із загальної кількості звернень: 65 (5%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 82 (7%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 208 (18 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 832 (70%) - письмові звернення.
Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради в І кварталі 2020 року вміщують 1200 питань різної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 47 % порушених питань.
Аналіз змісту звернень засвідчує, що найбільш актуальними є питання комунальної сфери, їх кількість в І кварталі 2020 року склала 462, що становить 39% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання, що стосувалися проведення капітального ремонту житлового фонду, благоустрою прибудинкових територій, ремонту та утримання доріг і тротуарів.
Важливими для мешканців міста є питання поліпшення житлових умов. В звітному періоді їх надійшло 250 (21% від загальної кількості питань). Переважно це питання, пов’язані з реалізацією програми щодо забезпечення житлом учасників антитерористичної операції.
Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання соціального захисту (9%), торгівлі (8%), будівництва (7%) та інше.
В І кварталі 2020 року надійшло 142 колективних звернення (12% від загальної кількості). В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість колективних звернень зменшилась на 42 (23%). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 5279. Здебільшого, у колективних зверненнях громадяни порушують питання відновлення благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та інженерних мереж.
Приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються найменш захищені категорії населення, зокрема інваліди, ветерани війни та праці, багатодітні сім’ї, одинокі матері, пенсіонери.
В І кварталі 2020 року від даної категорії громадян надійшло 509 звернення (43% від загальної кількості). Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями надання допомоги в поліпшенні житлових умов, проведенні лікування, надання матеріальної допомоги, відновлення роботи ліфтів, ремонту покрівель, комунальних мереж, тощо.
Важливу роль у посиленні довіри до міської влади відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами. Прийом мешканців проводиться відповідно до затвердженого графіку, який розміщений на сайті Сумської міської ради та інформаційних стендах.
Під час проведення прийомів забезпечений першочерговий прийом пільгових категорій громадян. За пропозиціями керівництва до проведення прийомів залучаються керівники управлінь та відділів, а також комунальних підприємств міста.
В І кварталі 2020 року проведено 28 прийомів громадян з особистих питань міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, заступником міського голови, керуючим справами виконавчого комітету, на яких розглянуто 65 звернень громадян. На даний час позитивно вирішено 38% питань, порушених громадянами на особистому прийомі у керівництва міської ради.
Працівниками відділу звернень громадян здійснюється щоденний консультативний прийом громадян з питань, що належать до повноважень міської ради. Мешканцям надаються консультації, як при безпосередньому зверненні до відділу, так і в телефонному режимі.
Департамент комунікацій та інформаційної політики постійно інформує територіальну громаду міста про порядок прийому громадян керівниками органів влади.
У разі, коли звернення потребують додаткового опрацювання або виділення додаткових коштів із місцевого бюджету для вирішення питань, порушених в них, строки розгляду подовжуються. У цьому випадку заявникам надаються додаткові відповіді. У більшості випадків це стосується заяв, в яких порушуються питання комунального господарства (встановлення дитячих майданчиків, ремонт під’їздів у будинках, капітальні ремонти покрівель та ін.). Такі заяви залишаються на контролі до остаточного їх вирішення.
З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у березні 2020 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2019 рік, затверджено Положення про порядок роботи зі зверненнями та організації особистого прийому громадян у Сумській міській раді та її виконавчих органах, ухвалені відповідні рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.
Крім того, стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради систематично обговорюється на апаратних нарадах при міському голові.
У Сумській міській раді та її виконавчих органах і надалі буде здійснюватися робота із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, а також посилення персональної відповідальності керівників виконавчих органів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях мешканців міста, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян.