Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” Сумською міською радою вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.
Всього у І півріччі 2020 року до Сумської міської ради надійшло 1941 звернення, що на 367 звернень або 16% менше ніж в аналогічному періоді минулого року.
Із загальної кількості звернень: 65 (3%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 235 (12%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 418 (22 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1223 (63%) - письмові звернення.
Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради в І півріччі 2020 року вміщують 1958 питань різної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 50 % порушених питань.
Аналіз змісту звернень засвідчує, що найбільш актуальними є питання комунальної сфери, їх кількість в І півріччі 2020 року склала 807, що становить 41% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання, що стосувалися проведення капітального ремонту житлового фонду, благоустрою прибудинкових територій, ремонту та утримання доріг і тротуарів.
Важливими для мешканців міста є питання поліпшення житлових умов. В звітному періоді їх надійшло 282 (14% від загальної кількості питань). Переважно це питання, пов’язані з реалізацією програми щодо забезпечення житлом учасників антитерористичної операції.
Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання соціального захисту (9%), торгівлі (7%), будівництва (6%) та інше.
В І півріччі 2020 року надійшло 215 колективних звернення (11% від загальної кількості). В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість колективних звернень зменшилась на 145 (38%). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 10923. Здебільшого, у колективних зверненнях громадяни порушують питання відновлення благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та інженерних мереж.
Приділяється особлива увага на звернення від найменш захищених категорій населення, зокрема інвалідів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС, одиноких матерів, учасників бойових дій та членів їх сімей, внутрішньопереміщених осіб та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.
В І півріччі 2020 року від даної категорії громадян надійшло 376 звернення (19% від загальної кількості). Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями поліпшення житлових умов, призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків, тощо.
Важливу роль у посиленні довіри до міської влади відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами. В І півріччі 2020 року проведено 28 прийомів громадян з особистих питань міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, заступником міського голови, керуючим справами виконавчого комітету, на яких розглянуто 65 звернень громадян. На даний час позитивно вирішено 46% питань, порушених громадянами на особистому прийомі у керівництва міської ради.
З метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 робота зі зверненнями громадян наразі здійснюється в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводяться, звернення приймаються за допомогою засобів телефонного зв’язку, поштою, через електронні сервіси та спеціальні скриньки, встановлені на вході до адміністративної будівлі.
Працівниками відділу звернень громадян здійснюється щоденний консультативний прийом громадян з питань, що належать до повноважень міської ради в телефонному режимі.
З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у березні 2020 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2019 рік, затверджено Положення про порядок роботи зі зверненнями та організації особистого прийому громадян у Сумській міській раді та її виконавчих органах, ухвалені відповідні рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.
Крім того, стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради систематично обговорюється на апаратних нарадах при міському голові.
У Сумській міській раді та її виконавчих органах і надалі буде здійснюватися робота із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, а також посилення персональної відповідальності керівників виконавчих органів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях мешканців міста, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян.