Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” Сумською міською радою вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.
Всього у І півріччі 2021 року до Сумської міської ради надійшло 1915 звернень, що майже на рівні минулого року (1941 звернення).
Із загальної кількості звернень у І півріччі 2021 року: 12 (1%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 305 (16%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 377 (19 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1221 (63%) - письмові звернення.
Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради в І півріччі 2021 року вміщують 1951 питання різної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 51 % порушених питань.
Головними серед порушених питань є:
Зміст питання | І півріччя 2020 року | І півріччя 2021 року | +, - % |
Комунальне та дорожнє господарство | 807 (41,2%) | 658 (33,7%) | -7,5 |
Поліпшення житлових умов | 282 (14,4%) | 237 (12,1%) | -2,3 |
Земельні відносини | 92 (4,7%) | 229 (11,7%) | +7,0 |
Транспорт та перевезення пасажирів | 116 (5,9%) | 186 (9,5%) | +3,6 |
Соціальний захист | 181 (9,2%) | 144 (7,4%) | -1,9 |
Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у І півріччі 2021 року продовжують займати питання комунального господарства. За звітний період їх надійшло 658, що становить 33,7% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання, що стосувалися проведення ремонту житлового фонду, благоустрою прибудинкових територій, ремонту та утримання доріг і тротуарів.
Проте, у І півріччі 2021 року спостерігається зменшення питомої ваги звернень громадян з питань комунального та дорожнього господарства в загальній структурі звернень на 7,5%, з питань поліпшення житлових умов – на 2,3%, соціального захисту – на 1,9%.
Поряд з тим зросла питома вага звернень з питань земельних відносин в загальній структурі звернень на 7,0%. У звітному періоді надійшло 229 таких звернень, що на 137 (60%) більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. Здебільшого це питання пов’язані наданням дозволів на розробку проекту землеустрою.
Також збільшилась питома вага звернень з питань транспорту та перевезення пасажирів на 3,6%. За 6 місяців 2021 року надійшло 186 звернень даної тематики. Переважно це питання щодо якості перевезень, порушень умов договору на перевезення пасажирів маршрутними таксі.
В І півріччі 2021 року надійшло 260 колективних звернень (14% від загальної кількості). В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість колективних звернень збільшилась на 45 (17%). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 9120. Здебільшого, у колективних зверненнях громадяни порушують питання відновлення благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та інженерних мереж.
Приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються найменш захищені категорії населення, зокрема інваліди, ветерани війни та праці, багатодітні сім’ї, одинокі матері, пенсіонери.
В І півріччі 2021 року від даної категорії громадян надійшло 265 звернень (14% від загальної кількості). Ця категорія громадян найчастіше звертається стосовно надання допомоги в поліпшенні житлових умов, проведення лікування, надання матеріальної допомоги, відновлення роботи ліфтів, ремонту покрівель, комунальних мереж, тощо.
З метою вдосконалення порядку та підвищення ефективності здійснення прийому громадян з особистих питань міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючим справами виконавчого комітету розроблено та затверджено графік особистого прийому громадян, положення про порядок роботи зі зверненнями та організації особистого прийому громадян у Сумській міській раді та її виконавчих органах.
Керівництвом міської ради у звітному періоді проведено 12 прийомів громадян з особистих питань. Зважаючи на карантинні обмеження, пов’язані з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 особисті прийоми відбувались з використанням сучасних засобів комунікацій, або при посилених засобах безпеки в умовах карантину. На прийомах розглянуто 12 проблемних питань, позитивно вирішено 8 питань (66,7%).
Працівниками відділу звернень громадян постійно надаються консультації мешканцям міста в телефонному режимі. Усні звернення приймаються за допомогою засобів телефонного зв’язку, письмові - поштою, через електронні сервіси та спеціальні скриньки, встановлені на вході до адміністративної будівлі.
Таким чином, не зважаючи на введення карантинних обмежень, вживаються всі заходи для забезпечення конституційного права громадян на звернення.
З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у березні 2021 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2020 рік, ухвалено відповідне рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.
Крім того, стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради систематично обговорюється на апаратних нарадах при міському голові.
У Сумській міській раді та її виконавчих органах і надалі буде здійснюватися робота із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, а також посилення персональної відповідальності керівників виконавчих органів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях мешканців міста, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян.