Надрукувати
Перегляди: 444

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” Сумською міською радою вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

Всього за 9 місяців 2021 року до Сумської міської ради надійшло 2894 звернень, що на 161 звернення або 5% менше ніж в аналогічному періоді минулого року.

Із загальної кількості звернень: 41 (1%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 462 (16%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 605 (21 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1786 (62%) - письмові звернення.

Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради за 9 місяців 2021 року вміщують 2940 питань різної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 47 % порушених питань.

Аналіз змісту звернень засвідчує, що найбільш важливими є питання комунальної сфери. У звітному періоді надійшло 1081 звернення даної тематики, що становить 37% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання, що стосувалися проведення капітального ремонту житлового фонду, благоустрою прибудинкових територій, ремонту та утримання доріг і тротуарів.

Актуальними для мешканців міста є питання земельних відносин. У звітному періоді їх надійшло 330 (11% від загальної кількості питань). Переважно це питання, пов’язані з реалізацією програми щодо забезпечення житлом учасників антитерористичної операції.

Вагомими є також питання транспорту та перевезення пасажирів. За 9 місяців року надійшло 296 звернень даної тематики (10% від загальної кількості). Переважно це питання щодо якості перевезень, порушень умов договору на перевезення пасажирів маршрутними таксі.

Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання поліпшення житлових умов (9%), соціального захисту (7%), архітектури та будівництва (6%),  та інше.

За 9 місяців 2021 року надійшло 353 колективних звернення (12% від загальної кількості). В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість колективних звернень зменшилась на 17% (71 звернення). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 9611. Здебільшого, у колективних зверненнях громадяни порушують питання відновлення благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та інженерних мереж.

Приділяється особлива увага на звернення від найменш захищених категорій населення, зокрема інвалідів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС, одиноких матерів, учасників бойових дій та членів їх сімей, внутрішньопереміщених осіб та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.

За 9 місяців 2021 року від даної категорії громадян надійшло 320 звернень (11% від загальної кількості). Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків, тощо.

З метою вдосконалення порядку та підвищення ефективності здійснення прийому громадян з особистих питань міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського  голови, заступниками міського голови  з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючим справами виконавчого комітету розроблено та затверджено графік особистого прийому громадян, положення про порядок роботи зі зверненнями та організації особистого прийому громадян у Сумській міській раді та її виконавчих органах.

Зважаючи на карантинні обмеження, пов’язані з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 особисті прийоми відбувались з використанням сучасних засобів комунікацій, або при посилених засобах безпеки в умовах карантину. У звітному періоді керівництвом міської ради проведено 24 прийоми громадян з особистих питань. На прийомах розглянуто 46 проблемних питань, позитивно вирішено 20 питань (44%).

З метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19 робота зі зверненнями громадян наразі здійснюється в режимі, організованому в умовах карантину. Письмові звернення приймаються поштою, через електронні сервіси та спеціальні скриньки, встановлені на вході до адміністративної будівлі. Усні звернення від громадян приймаються за допомогою засобів телефонного зв’язку, проводяться особисті прийоми в режимі відеоконференції.

Працівниками відділу звернень громадян постійно надаються консультації мешканцям міста  в телефонному режимі.

Таким чином, не зважаючи на введення карантинних обмежень, вживаються всі  заходи для забезпечення конституційного права громадян на звернення.         

З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у березні 2021 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2020 рік, ухвалено відповідне рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.

Крім того, стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради систематично обговорюється на апаратних нарадах   при міському голові.   

У Сумській міській раді та її виконавчих органах і надалі буде здійснюватися робота із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, а також посилення персональної відповідальності керівників виконавчих органів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях мешканців міста, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян.