В умовах воєнного стану вдалося налагодити роботу з розгляду звернень громадян, які надійшли, як у письмовому, так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки. Від початку воєнних дій в Україні здійснювався консультативний прийом мешканців громади за допомогою засобів телефонного зв’язку.
З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.
Аналіз роботи зі зверненнями громадян свідчить про зменшення кількості звернень громадян у І півріччі 2022 року в порівнянні з аналогічним періодом 2021 року. Так, за звітній період до Сумської міської ради надійшло 1495 звернень громадян, що на 22% (420 звернень) менше, ніж у минулому році.
Із загальної кількості звернень у І півріччі 2022 року: 16 (1%) – отримані на особистих прийомах керівництва, 266 (18%) – за допомогою засобів телефонного зв’язку, 163 (11 %) – за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1050 (70%) - письмові звернення.
Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради у І півріччі 2022 року, нараховують 1509 питання різної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 45 % порушених питань.
Головними серед порушених питань є:
Зміст питання | І півріччя 2021 року | І півріччя 2022 року | +, - % |
Комунальне господарство | 658 (33,4%) | 722 (47,8%) | +14,5 |
Соціальний захист населення | 144 (7,4%) | 279 (18,5%) | +11,1 |
Поліпшення житлових умов | 237 (12,1%) | 164 (10,9%) | -1,2 |
Транспорт та перевезення пасажирів | 87 (4,5%) | 88 (5,8%) | +1,3 |
Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у І півріччі 2022 року займають питання комунального господарства. За звітний період їх надійшло 722, що становить 47,8% від загальної кількості.
Найчастіше громадяни порушували питання, що стосувались проведення ремонту житлового фонду, якості тепло та водопостачання, ремонту та утримання доріг і тротуарів.
Важливими для мешканців громади є питання соціального захисту населення. У І півріччі 2022 року надійшло 279 звернень з даної тематики (18,5% від загальної кількості). Переважно це питання надання матеріальної або гуманітарної допомоги, призначення субсидій на оплату житлово-комунальних послуг тощо.
Варто зазначити, що у І півріччі 2022 року спостерігається суттєве збільшення питомої ваги звернень громадян з питань комунального господарства в загальній структурі звернень на 14,4% та з питань соціального захисту – на 11,1%. Збільшення кількості звернень даної тематики пов’язано з вирішенням питань, що виникли внаслідок воєнних дій на території громади.
Дещо зменшилась кількість звернень з питань поліпшення житлових умов. В звітному періоді їх надійшло 164 (10,9% від загальної кількості питань). Переважно це питання, пов’язані з реалізацією програми щодо забезпечення житлом учасників антитерористичної операції.
Звернень з питань транспорту та перевезення пасажирів у звітному періоді надійшло 88, що залишається на рівні минулого року (87 звернень) Проте питома вага звернень даної тематики незначно (на 1,3 %) збільшилась у загальній структурі питань. Переважно вони стосуються якості перевезень, подовження режиму роботи маршрутних таксі тощо.
У І півріччі 2022 року надійшло 50 колективних звернень (3,3% від загальної кількості). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 517. Здебільшого, у таких зверненнях громадяни порушують питання відновлення благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та інженерних мереж.
Приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються найменш захищені категорії населення, зокрема люди з інвалідністю, ветерани війни та праці, багатодітні сім’ї, одинокі матері, пенсіонери.
У І півріччі 2022 року від даної категорії громадян надійшло 154 звернення (10,3% від загальної кількості). Найчастіше вони звертаються стосовно надання допомоги в поліпшенні житлових умов, проведення лікування, надання матеріальної допомоги, відновлення роботи ліфтів, ремонту покрівель, комунальних мереж, тощо.
Зважаючи на карантинні обмеження, пов’язані з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19 та введенням в Україні воєнного стану (Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») організація та проведення особистих прийомів громадян у І півріччі 2022 року мали певні особливості (прийоми відбувались з використанням сучасних засобів комунікацій, або при посилених засобах безпеки в умовах карантину). У звітному періоді керівництвом міської ради проведено 8 прийомів громадян з особистих питань, на яких розглянуто 16 проблемних питань, позитивно вирішено 7 (44%).
Найбільш поширеною та найдоступнішою для громадян формою діалогу з владою та зворотного зв’язку є звернення. Питання роботи зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності Сумської міської ради.