Всього у І півріччі 2023 року до Сумської міської ради надійшло 1201 звернення громадян, що на 294 звернення або 20% менше ніж в аналогічному періоді минулого року.
Із загальної кількості звернень у І півріччі 2023 року: 39 (3%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 203 (17%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 307 (26 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 652 (54%) - письмові звернення.
Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради у І півріччі 2023 року, нараховують 1216 питань різноманітної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 47 % порушених питань.
Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у звітному періоді займають питання комунального господарства. У І півріччі 2023 року їх надійшло 560, що становить 46% від загальної кількості. Це питання, пов’язані з проведенням ремонту житлового фонду, відновленням належної якості водопостачання, ремонту та утримання доріг і тротуарів тощо.
Актуальними для мешканців міста є питання соціального захисту населення. У І півріччі 2023 року надійшло 196 звернень даної тематики (16% від загальної кількості). Переважно це питання щодо видачі гуманітарної допомоги мешканцям міста та надання матеріальної допомоги на лікування.
Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання транспорту та перевезення пасажирів (5%), архітектури та будівництва (5%), поліпшення житлових умов (3%) та інше.
У Сумській міській раді реалізовано вимоги чинного законодавства та запроваджено можливість надання громадянами електронних петицій.
Робота з електронними петиціями в Сумській міській раді здійснюється з використанням Єдиної системи місцевих петицій – порталу https://petition.e-dem.ua/sumy у рамках співпраці з Фондом Східна Європа. Дана система інтегрована в сайт Сумської міської ради.
У І півріччі 2023 року через ЄСМП до міської ради надійшло 26 таких електронних звернень. Збір підписів здійснювався по 15 петиціях. Необхідну кількість підписів (250) набрали 8 петицій, на які були надані відповіді, що містили як роз’яснення щодо порушених питань, так і конкретні кроки влади щодо їх вирішення. Було відхилено 9 петицій. Частина з них була відхилена через те, що питання, порушенні в них, не відповідали повноваженням
Сумської міської ради та її виконавчих органів, інші були відхилені через те, що дублювали вже розміщені на сайті петиції. По 1 електронній петиції триває збір підписів.
Тематика електронних петицій різноманітна, проте найбільше у звітному періоді надійшло петицій стосовно оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти. Разом з тим, є питання щодо благоустрою міста, роботи транспорту, діяльності релігійних організацій тощо.
Для забезпечення організованого, доступного та ефективного прийому громадян у виконавчому комітеті Сумської міської ради розроблено та затверджено графік прийому громадян з особистих питань.
Зважаючи на введення в Україні воєнного стану (Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») організація та проведення особистих прийомів громадян у І півріччі 2023 року мали певні особливості (приділялась особлива увага забезпеченню безпеки під час проведення прийомів, здійснювались виїздні прийоми за місцем проживання громадян). У звітному періоді проведено 9 прийомів громадян з особистих питань, на яких розглянуто 42 проблемних питання. Позитивно вирішено 24 питання (57%).
З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені чинним законодавством терміни.
Сумська міська рада активно зосереджує свою увагу на роботі зі зверненнями громадян, розглядаючи це як один із основних пріоритетів своєї діяльності.