002.jpg

     Звернення громадян мають важливе значення у забезпеченні постійного зв'язку між органами влади та громадянами, у вирішенні проблем мешканців і реалізації конституційних прав і свобод.

      Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

       Всього у І півріччі 2024 року до Сумської міської ради надійшло 1633 звернення громадян, що на 432 звернення або 26% більше ніж в аналогічному періоді минулого року.

       Із загальної кількості звернень у І півріччі 2024 року: 34 (2%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 229 (14%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 470 (29 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 900 (55%) - письмові звернення.

        Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради у І півріччі 2024 року, нараховують 1652 питання різноманітної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 46 % порушених питань.

         Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у звітному періоді займають питання комунального господарства. У І півріччі 2024 року їх надійшло 834, що становить 50,5% від загальної кількості. Це питання, пов’язані з відновленням майна, що було пошкоджено внаслідок воєнних дій, відновлення належної якості водопостачання, ремонт покрівлі, благоустрій прибудинкової території, ремонт доріг тощо.

         Важливими для мешканців міста є питання соціального захисту населення. У І півріччі 2024 року надійшло 193 звернень даної тематики (11,7% від загальної кількості). Переважно це питання щодо видачі гуманітарної допомоги мешканцям міста та надання матеріальної допомоги на лікування.

        Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання аграрної політики і земельних відносин (5,1%), обороноздатності (3,6%), будівництва та підприємництва (3,1%) та інше.

         У Сумській міській раді реалізовано вимоги чинного законодавства та запроваджено можливість надання громадянами електронних петицій.

        Робота з електронними петиціями в Сумській міській раді здійснюється з використанням Єдиної системи місцевих петицій – порталу https://petition.e-dem.ua/sumy у рамках співпраці з Фондом Східна Європа. Дана система інтегрована в сайт Сумської міської ради.

          У І півріччі 2024 року через ЄСМП до міської ради надійшло 15 таких електронних звернень. Збір підписів здійснювався по 11 петиціях. Необхідну кількість підписів (250) набрали 6 петицій, на які були надані відповіді, що містили як роз’яснення щодо порушених питань, так і конкретні кроки влади щодо їх вирішення. Було відхилено 2 електронні петиції, оскільки порушенні в них питання, не відповідали повноваженням Сумської міської ради та її виконавчих органів. По 2 електронних петиціях триває збір підписів.

         Для забезпечення організованого, доступного та ефективного прийому громадян у виконавчому комітеті Сумської міської ради розроблено та затверджено графік прийому громадян з особистих питань.

            Зважаючи на введення в Україні воєнного стану (Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») організація та проведення особистих прийомів громадян у 2023 році мали певні особливості (приділялась особлива увага забезпеченню безпеки під час проведення прийомів, здійснювались прийоми з використанням сучасних засобів комунікації). У звітному періоді проведено 11 прийомів громадян з особистих питань, на яких розглянуто 38 проблемних питань. Позитивно вирішено 18 питань (47%).

         З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені  чинним  законодавством терміни.

Сумська міська рада активно зосереджує свою увагу на роботі зі зверненнями громадян, розглядаючи це як один із основних пріоритетів своєї діяльності.