0012.jpg

     Звернення громадян мають важливе значення у забезпеченні постійного зв'язку між органами влади та мешканцями, особливо у складних умовах воєнного часу.

         Це дозволяє своєчасно вирішувати актуальні проблеми, а також гарантувати реалізацію конституційних прав і свобод.

         Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

         За 9 місяців 2024 року до Сумської міської ради надійшло 2800 звернень, що на 497 звернень або 18% більше ніж в аналогічному періоді минулого року.

         Із загальної кількості звернень: 45 (2%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 368 (13%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 626 (22 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1761 (63%) - письмові звернення. 

         Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради  за 9 місяців 2024 року, нараховують 2828 питань різної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 44 % порушених питань.

          Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у звітному періоді займають питання комунального господарства. За 9 місяців 2024 року їх надійшло 1695, що становить 59,9% від загальної кількості. Це питання, пов’язані з відновленням майна, що було пошкоджено внаслідок воєнних дій, проведення ремонту доріг і тротуарів, благоустрій прибудинкової території тощо.

         Актуальними для мешканців міста є питання соціального захисту населення. За 9 місяців 2024 року надійшло 286 звернень даної тематики (10% від загальної кількості). Переважно це питання щодо видачі гуманітарної допомоги мешканцям міста та надання матеріальної допомоги на лікування.

         Крім того, громадяни міста у своїх зверненнях порушують питання аграрної політики і земельних відносин (4,2%), обороноздатності (3,3%), будівництва та підприємництва (2,5%) та інше.

         Важливу роль у посиленні довіри до міської влади відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами.

         Для забезпечення організованого, доступного та ефективного прийому громадян у виконавчому комітеті Сумської міської ради розроблено та затверджено графік прийому громадян з особистих питань.

         Зважаючи на введення в Україні воєнного стану (Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») організація та проведення особистих прийомів громадян мали певні особливості (приділялась особлива увага забезпеченню безпеки під час проведення прийомів, здійснювались прийоми з використанням сучасних засобів комунікації). У звітному періоді проведено 15 прийомів громадян з особистих питань, на яких розглянуто 49 проблемних питань.

         З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені  чинним  законодавством терміни.

         Питання роботи зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності Сумської міської ради.