Надрукувати
Перегляди: 11

     Звернення громадян мають важливе значення у забезпеченні постійного зв'язку між органами влади та громадянами, у вирішенні проблем мешканців і реалізації конституційних прав і свобод.

   В умовах воєнного стану вдалося налагодити роботу з розгляду звернень громадян, які надійшли як у письмовому, так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки.

З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

Аналіз роботи зі зверненнями громадян свідчить про збільшення кількості звернень громадян у І кварталі 2025 року в порівнянні з аналогічним періодом 2024 року. Так, за звітній період до Сумської міської ради надійшло 2732 звернення громадян, що майже в 3 рази більше, ніж у минулому році (958 звернень). Значне зростання кількості звернень громадян, зумовлене необхідністю відновлення майна, що зазнало пошкоджень у зв’язку з воєнними діями. Значне збільшення кількості звернень громадян пов’язане пов’язані з відновленням майна, що було пошкоджено внаслідок воєнних дій.

Із загальної кількості звернень 2619 (95,9%) – письмові звернення (у тому числі, отримані засобами електронного зв’язку), 113 (4,1%) – усні звернення, що отримані на особистих прийомах керівництва та засобами телефонного зв’язку. 

Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради у І кварталі 2025 року, нараховують 2750 питань різноманітної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 46 % порушених питань.

У звітному періоді значна більшість звернень громадян стосувалася питань комунального господарства. У І кварталі 2025 року кількість таких звернень склала 2288 одиниць, що становить 83% від загального обсягу. Основну частку серед питань комунального господарства становили звернення, пов’язані з відновленням майна, пошкодженого внаслідок воєнних дій, та визначенням попередньої оцінки шкоди, завданої власникам квартир (будинків) унаслідок збройної агресії. Крім того надходили звернення стосовно відновлення належної якості водопостачання, ремонт покрівлі, благоустрою прибудинкової території, ремонту доріг тощо.

Окрім зазначеного, надходили звернення з питань соціального захисту населення (5%), будівництва та підприємництва (2%), транспорту і зв’язку (1%) та інше.

Приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються найменш захищені категорії населення, зокрема інваліди, ветерани війни та праці, багатодітні сім’ї, одинокі матері, пенсіонери.

В І кварталі 2025 року від даної категорії громадян надійшло  186 звернень (6,8% від загальної кількості). Ця категорія громадян найчастіше звертається з питань соціального захисту, надання допомоги в лікуванні, поліпшення житлових умов, тощо.

Працівниками відділу публічної інформації та е-демократії управління публічної інформації Сумської міської ради здійснюється щоденний консультативний прийом громадян. Мешканцям надаються консультації як при безпосередньому зверненні до відділу, так і в телефонному режимі.

Під час прийому звернень від мешканців працівниками відділу не допускається створення черги, забезпечується уважне та шанобливе ставлення до кожного громадянина, використовується індивідуальний підхід.

Робота зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямків у діяльності виконавчих органів Сумської міської ради. Вона передбачає всебічний розгляд звернень громадян, об’єктивну та вчасну перевірку фактів, викладених у зверненнях. Керівники виконавчих органів несуть персональну відповідальність за вирішення питань, які порушуються у зверненнях мешканців міста, зокрема найменш соціально-захищених категорій громадян.