0012.jpg

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” Сумською міською радою вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.
Всього у І півріччі 2019 року до Сумської міської ради надійшло 2308 звернень, що на 99 звернень або 4% менше ніж в аналогічному періоді минулого року.

У І півріччі 2019 року із загальної кількості звернень: 235 (10%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 181 (8%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 263 (11 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1629 (71%) - письмові звернення.
Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради в І півріччі 2019 року вміщують 2332 питання різної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 49 % порушених питань.
Аналіз змісту звернень засвідчує, що найбільш актуальними продовжують залишатись питання комунальної сфери, їх кількість в І півріччі 2019 року склала 975, що становить 42% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання, що стосувалися проведення капітального ремонту житлового фонду, благоустрою прибудинкових територій, ремонту та утримання доріг і тротуарів.
Актуальними для мешканців міста є питання поліпшення житлових умов. В звітному періоді їх надійшло 457 (20% від загальної кількості питань). Переважно це питання, пов’язані з реалізацією програми щодо забезпечення житлом учасників антитерористичної операції.
Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання соціального захисту (9%), торгівлі (6%), будівництва (5%) та інше.
В І півріччі 2019 року надійшло 349 колективних звернень (15% від загальної кількості). В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість колективних звернень збільшилась на 125 (36%). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 11889. Здебільшого, у колективних зверненнях громадяни порушують питання відновлення благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та інженерних мереж.
Звертається особлива увага на звернення від найменш захищених категорій населення, зокрема інвалідів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС, одиноких матерів, учасників бойових дій та членів їх сімей, внутрішньопереміщених осіб та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.
У І півріччі 2019 року від даної категорії громадян надійшло 564 звернення. Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями поліпшення житлових умов, призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків, тощо.
Важливу роль у посиленні довіри до міської влади відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами. Прийом мешканців проводиться відповідно до затвердженого графіку, який розміщений на сайті Сумської міської ради та інформаційних стендах.
Під час проведення прийомів забезпечений першочерговий прийом пільгових категорій громадян. За пропозиціями керівництва до проведення прийомів залучаються керівники управлінь та відділів, а також комунальних підприємств міста.
В І півріччі 2019 року проведено 93 прийоми громадян з особистих питань міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, заступником міського голови, керуючим справами виконавчого комітету, на яких розглянуто 246 проблемних питань. На даний час позитивно вирішено 47% питань, порушених громадянами на особистому прийомі у керівництва міської ради.
Працівниками відділу звернень громадян здійснюється щоденний консультативний прийом громадян з питань, що належать до повноважень міської ради. Мешканцям надаються консультації, як при безпосередньому зверненні до відділу, так і в телефонному режимі.
Департамент комунікацій та інформаційної політики постійно інформує територіальну громаду міста про порядок прийому громадян керівниками органів влади.
У разі, коли звернення потребують додаткового опрацювання або виділення додаткових коштів із місцевого бюджету для вирішення питань, порушених в них, строки розгляду подовжуються. У цьому випадку заявникам надаються додаткові відповіді. У більшості випадків це стосується заяв, в яких порушуються питання комунального господарства (встановлення дитячих майданчиків, ремонт під’їздів у будинках, капітальні ремонти покрівель та ін.). Такі заяви залишаються на контролі до остаточного їх вирішення.
З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у березні 2019 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2018 рік, ухвалено відповідне рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.
Крім того, стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради систематично обговорюється на апаратних нарадах при міському голові.
У Сумській міській раді та її виконавчих органах і надалі буде здійснюватися робота із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, а також посилення персональної відповідальності керівників виконавчих органів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях мешканців міста, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян.