004.jpg

Новий склад колегії з питань соціального захисту та профілактики правопорушень серед дітей вперше зібрався у новому році.

Протягом 2019 року під головуванням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради А.І. Дмітрєвскої проведено 19 засідань комісії з питань захисту прав дитини, на яких розглянуто 572 питання, із них: 277 питань щодо надання дозволу на укладення майнових угод за участю малолітніх та неповнолітніх, 295 – спірних питань щодо захисту немайнових прав дітей, зокрема щодо: визначення способу участі одного із батьків у вихованні дітей – 22; надання повної цивільної дієздатності – 4; відібрання дітей від батьків у зв’язку із загрозою життю та здоров’ю – 4; визначення місця проживання дитини – 5; зміни прізвища дитини – 4; організації соціального супроводу – 25; завершення соціального супроводу – 39; неналежного виконання батьками батьківських обов’язків – 4; поселення до КУ «Центр матері та дитини» – 2; присвоєння прізвища дитині – 7; підтвердження місця проживання дитини, для виїзду за кордон – 59; надання статусу дітям, які постраждали в наслідок збройного конфлікту – 33, також інші питання.

Службою у справах дітей Сумської міської ради 22 січня 2019 року під головуванням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Дмітрєвскої А.І. проведено чергове засідання комісії з питань захисту прав дитини, на якому розглянуто 31 питання щодо реалізації прав дітей, із них: 11 питань щодо реалізації майнових прав при вчиненні правочинів за участю малолітніх та неповнолітніх, 20 – спірних питань, які потребували колегіального вирішення.

Службою у справах дітей Сумської міської ради 22 січня 2019 року під головуванням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Дмітрєвскої А.І. проведено чергове засідання комісії з питань захисту прав дитини, на якому розглянуто 31 питання щодо реалізації прав дітей, із них: 11 питань щодо реалізації майнових прав при вчиненні правочинів за участю малолітніх та неповнолітніх, 20 – спірних питань, які потребували колегіального вирішення.

Відповідно до завдань, покладених на службу у справах дітей спеціалісти служби беруть участь у судових засіданнях при розгляді справ стосовно дітей або з питань, що зачіпають права дітей, у тому числі справ про усиновлення.

Службою у справах дітей Сумської міської ради 20 лютого 2018 року проведено чергове засідання комісії з питань захисту прав дитини, на якому розглянуто 40 питань щодо реалізації прав дітей, із них: 30 питань щодо реалізації майнових прав при вчиненні правочинів за участю малолітніх та неповнолітніх, 10 – спірних питань, які потребували колегіального вирішення.

Службою у справах дітей Сумської міської ради 25.01.2017 року на базі Сумської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 10 проведено зустріч з опікунами, піклувальниками, прийомними батьками, які виховують дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.

Станом на 31.12.2017 року на обліку в службі перебувало 258 дітей даної категорії. З них 204 дитини проживало в сім’ях опікунів/піклувальників, 18 - влаштовані до прийомних сімей, 7 – до дитячого будинку сімейного типу.

Службою у справах дітей Сумської міської ради 05 грудня 2017 року проведено чергове засідання комісії з питань захисту прав дитини.

На засіданні розглянуто 64 питань щодо реалізації прав дітей, із них: 39 питань щодо реалізації майнових прав при вчиненні правочинів за участю малолітніх та неповнолітніх, 25 – спірних питань, які потребували колегіального вирішення.

Служба у справах неповнолітніх Сумської міської ради була створена в 2005 році. Положення про службу у справах неповнолітніх було затверджено рішенням Сумської міської ради від 20 липня 2005 року № 1321-МР.

Рішенням Сумської міської ради від 22 лютого 2006 року № 1666-МР "Про внесення змін та доповнень до рішення Сумської міської ради від 20 липня 2005 року № 132-МР "Про Положення про службу у справах неповнолітніх Сумської міської ради" службі надано статус юридичної особи.

На виконання Постанови КМУ від 26.04.2007 року № 872 "Про внесення змін до деяких постанов КМУ України" в жовтні 2007 року рішенням Сумської міської ради № 837-МР назву служби було замінено на "Служба у справах дітей".

Рішенням Сумської міської ради від 2 вересня 2011 року № 745-МР затверджено  Положення про службу у справах дітей Сумської міської ради у новій редакції.

Служба у справах дітей Сумської міської ради є виконавчим органом міської ради, на яку покладається організація, координація та контроль діяльності щодо здійснення соціального захисту дітей та профілактики правопорушень серед дітей, в тому числі дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.

Служба утворюється міською радою, підзвітна і підконтрольна міській раді, підпорядкована виконавчому комітету міської ради та міському голові.

На обліку в службі перебуває 273 дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, з них 210 дітей знаходяться під опікою;

В місті функціонує 2 дитячих будинки сімейного типу, в яких виховуються 12 дітей та 16 прийомних сімей, до яких влаштовано 28 дітей.

На обліку дітей, які опинились в складних життєвих обставинах перебуває 49 дітей.

До сімейних форм виховання влаштовано 89% дітей, які перебувають на обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування у службі у справах дітей Сумської міської ради.

Усиновлення - це прийняття усиновлювачем у свою сім'ю дитини на правах сина або дочки, що здійснене на підставі рішення суду
Шлях усиновлювача

  • Одержання консультації про усиновлення в службі у справах дітей за місцем свого проживання.
  • Збір документів.
  • Подання до служби у справах дітей за місцем свого проживання заяви про взяття на облік кандидатів в усиновлювачі та відповідних документів.
  • Обстеження представником служби у справах дітей умов проживання майбутніх кандидатів в усиновлювачі.
  • Отримання висновку про можливість бути усиновлювачем.
  • Ознайомлення з інформацією про дітей, які можуть бути усиновлені.
  • Отримання направлення для знайомства та встановлення контакту з дитиною.
  • Знайомство та встановлення контакту з дитиною.
  • Подання заяви про усиновлення дитини до служби у справах дітей за місцем її проживання.
  • Отримання висновку про доцільність усиновлення та відповідність його інтересам дитини.
  • Подання заяви та документів до суду, судове засідання щодо розгляду питання усиновлення.
  • Отримання рішення суду про усиновлення дитини.
  • Оформлення нового свідоцтва про народження дитини в органах РАЦСу за місцем реєстрації народження дитини.
  • Передача дитини усиновлювачам.
  • Здійснення працівниками служби у справах дітей контролю за умовами проживання і виховання усиновленої дитини (працівники служби у справах дітей щорічно відвідують сім'ю протягом перших трьох років після усиновлення, в подальшому - однин раз на три роки до досягнення дитиною повноліття).