- Деталі
- Перегляди: 246
Спеціалістами відділу торгівлі, побуту та захисту прав споживачів Сумської міської ради за 8 місяців 2020 року надано 421 усну консультацію з питань захисту прав споживачів, в тому числі телефоном, які зареєстровані належним чином.
В зв’язку з введенням карантину, збільшилось надходження скарг телефоном, які вирішувались спеціалістами відділу в телефонному режимі. З огляду на карантинні заходи, суб’єкти підприємницької діяльності ставились з порозумінням на опрацювання скарг і звернень в телефонному режимі.
- Деталі
- Перегляди: 349
Центр Інформаційної Підтримки Бізнесу м. Суми у партнерстві з представниками Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» #ПУЕТ за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС #EU4Business запрошує взяти участь у практичному семінарі «Впровадження системи НАССР для операторів ринку харчових продуктів», який відбудеться 17 червня 2020 року в онлайн-форматі на платформі Zoom.
Захід спрямований на операторів ринку харчових продуктів (агропродовольчі ринки, заклади громадського харчування, торговельні підприємства, виробників) з метою ознайомлення учасників з практичними аспектами впровадження системи НАССР.
- Деталі
- Перегляди: 532
Щороку 15 березня відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів.
Захист прав споживачів в Україні – один із пріоритетних напрямків захисту прав людини, ключовий інструмент перебудови економіки та якісного удосконалення здійснюваних реформ.
За рішенням ОНН це свято відзначається у річницю виступу Президента США Джона Ф.Кеннеді в Конгресі 15 березня 1961 року. На цьому виступі були проголошені чотири основних права споживача: на безпеку, на інформацію, на вибір і на право бути почутим, які пізніше лягли в основу Закону про захист прав споживачів. Кеннеді сказав: «Ми всі споживачі. Навіть Президенти». Тому цей день – не просто важлива дата в календарі, але й прекрасна можливість для кожного з нас розширити свої знання, стати поінформованим споживачем.
Шановні споживачі, відділ торгівлі, побуту та захисту прав споживачів Сумської міської ради завжди радий Вам допомагати у вирішенні проблемних питань, які виникають при здійсненні покупок. Не залишайтесь наодинці, будьте поінформованими – звертайтесь до нас за адресою: м. Суми, вулиця Горького, 21. каб. 209, тел. 700-654, email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
- Деталі
- Перегляди: 715
Відділ торгівлі, побуту та захисту прав споживачів запрошує городян на чергову зустріч в рамках проекту «Вас чекають в суді».
Зустріч відбудеться 29 лютого 2020 року о 12:00 за адресою: Зарічний районний суд м. Суми (вул. Академічна, 13, 1 поверх, зал судових засідань № 100).
Питання:
- права та обов’язки споживачів;
- захист прав споживачів при онлайн покупках;
- як діяти особі у разі порушення її прав як споживача;
- повноваження центрального органу державної влади у сфері захисту прав споживачів;
- куди звертатися споживачам за захистом порушених прав.
- Деталі
- Перегляди: 809
Державний контроль якості лікарських засобів на території області здійснює Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Сумській області.
Згідно з Положенням про Службу, її основними завданням є реалізація повноважень Держлікслужби на території Сумської області.
- Деталі
- Перегляди: 1229
Щороку 15 березня відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів.
Захист прав споживачів в Україні – один із пріоритетних напрямків захисту прав людини, ключовий інструмент перебудови економіки та якісного удосконалення здійснюваних реформ.
- Деталі
- Перегляди: 1115
Спеціалістами відділу торгівлі, побуту та захисту прав споживачів Сумської міської ради за 9 місяців 2018 року надано 571 усну консультацію з питань захисту прав споживачів, в тому числі телефоном, які зареєстровані належним чином.
- Деталі
- Перегляди: 1969
Питання захисту прав споживачів регулюються наступною нормативною базою
Закони України:
- Деталі
- Перегляди: 4693
З метою задоволення будь-яких власних побутових потреб кожен з нас майже щодня дня вступає у відносини з різного роду підприємствами, установами, організаціями. Це може стосуватися придбання продуктових і побутових товарів в магазинах роздрібної торгівлі, послуг побутового обслуговування та задоволення будь-яких інших потреб. При цьому багато хто може пригадати негативні випадки, обумовлені наявністю недоліків у придбаних товарах, неможливістю їх використання протягом гарантійного терміну, незадовільною якістю виконаних робіт тощо. У більшості подібних випадків, зважаючи на обмаль часу або низьку вартість товару чи послуги, а також необізнаність громадян щодо можливих шляхів врегулювання таких питань, вони просто не вживають ніяких заходів для захисту свої прав у відповідній ситуації.
- Деталі
- Перегляди: 2167
Законом України «Про захист прав споживачів» визначено, що всі вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа.
Здійснюючи, покупці забувають про основне - взяти у продавця чек чи інший документ, який підтверджує факт купівлі. Коли потім споживач звертається в магазин про те, що він придбав неякісний товар, продавець відхрещується від того, що він його продавав.
Щоб не дати себе ошукати нечесним торговельникам під час купівлі товарів народного споживання, вимагайте від продавців, щоб вам видали товарний, касовий чи інший документ, який засвідчує факт купівлі.
Товарний чек на ринку чи в магазині може бути виписаний на спеціальних бланках, а якщо немає такого, то на чистому аркуші паперу, де повинно бути вказано прізвище, ім'я та по батькові підприємця, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців про проведення державної реєстрації, найменування товару, кількість, ціна придбаного товару, дата продажу та підпис продавця.
Якщо продавець відмовляється видати чек, то краще утриматися від покупки та придбати той же товар у іншого продавця, повідомивши про даний факт у відповідні контролюючі органи.
З метою уникнення непорозумінь, при захисті своїх прав, купуючи товар чи замовляючи послуги, у тому числі на ринку, вимагайте чек!
Він слугуватиме підставою для повернення коштів, обміну товару, проведення гарантійного ремонту, а можливо і для захисту своїх прав у судовому порядку.
Згідно зі ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.
Якщо на момент обміну аналогічного товару нема у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари із перерахунком вартості, або отримати назад гроші у вартості поверненого товару, чи здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару у продаж.
При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору — в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Роблячи покупки, майте на увазі, не будь-який товар можна повернути продавцеві. Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.94 №172 та включає в себе: продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни; Непродовольчі товари: фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір корсетні товари парфюмерно-косметичні вироби пір'яно-пухові вироби дитячі іграшки м'які дитячі іграшки гумові надувні зубні щітки мундштуки апарати для гоління помазки для гоління розчіски, гребінці та щітки масажні сурдини (для духових музичних інструментів) скрипічні підборіддя рукавички тканини тюлегардинні і мереживні полотна килимові вироби метражні білизна натільна білизна постільна панчішно-шкарпеткові вироби товари в аерозольній упаковці друковані видання лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником) аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом вироби з натурального та штучного волосся (перуки) товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо) інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо) ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Споживач відповідно до ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару. Відповідно до пункту 1 ст.7 Закону України «Про захист прав споживачів» виробник забезпечує належне використання продукції протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами та нормативними документами.
До відома споживачів: Згідно з розділом І ст.1 Закону України «Про захист прав споживачів»: Гарантійний строк – це строк, протягом якого виробник (продавець) бере на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг. Строк служби - календарний строк використання продукції за призначенням, протягом якого виробник гарантує її безпеку та несе відповідальність за істотні недоліки, що виникли з його вини. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків виробник (продавець) задовольняє вимоги споживача згідно з розділом ІІ ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів». У разі закінчення гарантійного строку звернення щодо недоліків продавцем не розглядаються.
Відповідно до Постанови КМУ від 19.03.94 № 172 гарантійний термін носіння (експлуатації) взуття обчислюється з дня продажу через роздрібну мережу чи з початку сезону: Зимовий сезон з 15 листопада по 15 березня; Літній сезон з 15 травня по 15 вересня; Весняно-осінній сезон з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада. Згідно з главою 3 «Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами», затверджених наказом Міністерства економіки України від 19 квітня 2007 р. №104 за ознаками сезонності взуття поділяється на: зимове - утеплене всіх видів; весняно-осіннє - чоботи, напівчоботи, черевики, напівчеревики не утеплені, туфлі закриті на товстій підошві з пористої гуми або поліуретанів; літнє - туфлі літні відкриті, сандалети, сандалі та інше.
Згідно з частиною 2 статті 17 Закону України "Про захист прав споживачів" продавець зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати, а також забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Розбита чашка – неналежна якість.
Втім, можна погодитись показати свою сумку, так само як і чек. Це швидше залагодить конфлікт. І пам’ятайте, що у великих торгових мережах (а часто – і в малих) є засоби відеоспостереження. Тому не варто хитрити і чинити протизаконні дії у супермаркеті.